Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bilen (Renault Megane Scenic 2000) har fått mange "nye" spiker til kista etter totalsjekk på merkeverksted. Jeg ba om full sjekk for å få bekreftet mine bange forutanelser på at det bare er å parkere kjærra og skaffe seg en ny. Jeg spurte om noe av det var farlig å kjøre med, og fikk til svar at "neida, ikke direkte farlig, men jeg ville jo ikke anbefalt å kjøre så mye med den". Javel? Og det betyr?

Har spurt venner på fb og fått alt fra "itj no farli" til "det kan gå skikkelig ille". Jeg vet desværre alt for lite om bil enn så lenge, så jeg vet ikke hva jeg skal tro.

 

Det som bekymrer meg mest:

Ytre endeledd h+v

Fremre og bakre bærebruforinger har løsnet, eller holder på

 

Ellers er det bla.:

Rustdannelse bremserør hb på bakaksel

Nedre motorfeste

Regreim må byttes (det farligste den kan gjøre er vel å herpe motoren?)

Caliper vf går litt tregt

Svetting bunnpanne

 

HVOR farlig er det egentlig å kjøre med alle disse feilene inntil jeg finner en erstatning?

Hva slags forvarsler vil jeg evnt. få på at jeg ikke bør kjøre en eneste meter til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeledd og bremserøret er det som kan skape farlig situasjon hvis du er riktig uheldig.

Endeledd er ikke noe å bekymres seg om i umiddelbar fremtid hvis det bare er litt slakk, er det stor slakk derimot.
Rustdannelse på bremserør er vagt, er det bare brunt er det ikke noen krise, men er det gravrust blir det brått mer alvorlig.
 

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jekk opp hjulet og kjenn etter slakk ved å holde på hjulet "kl.09 og 03" :)
Da må du bedømme selv om du syns det er stor eller liten slakk, men slakk i selg selv vil gi 2'er feil på PKK.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår