Gå til innhold

montere "ny" tomgangs regulator

Ranger emnet


chrisern20

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen her inne som kan gi meg noen tips eller noe jeg burde tenke på før jeg monterer ny tomgangs regulator? Tenker på før og etter?

 

eller er det bare plug and play?

 

Bestillte "ny" tomgangs regulator til bilen min idag, da jeg plages med veldig ujevn tomgang på morgenen? og når motor er varm.

 

skulle starte bilen idag etter 3-4 minus ute så ville den ikke starte første gangen. men etter andre gang så hakka den veldig på tomgang.

 

også en annen ting, når jeg kobla fra lamda så reagerte ikke motoren så veldig på dette, kan det tyde på defekt lamda?

 

er det noe annet jeg burde bestille for att tomgang skal bli fin og den klarer å starte om morgenen. skal også bytte register reim snart. Toyota verkstedet sa til meg att den høres slapp ut. og att gass spjeld sensoren ikke er original til den motoren. 

 

Er det noen sammenheng her i form av ujevn tomgang?

 

takker for svar;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har hatt av TPS, derav kan det være den må nullstiles etterpå. Altså må du 'fortelle' ECU når gassjeld er stengt og når det er fullt åpent, ellers vil ikke ECU 'vite' hvor mye spjeldet er åpent til enhver tid. Dette kan være årsaken til start- og tomgangsproblemer.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

bilen gikk ujevnt på tomgang før jeg kobla fra TPS også. då den har ikke noe å si. men jeg skal bytte den.

 

Men til spørsmålet mitt. er det noe jeg burde tenke på før og etter montering av tomgangs regulator?

 

jeg skal bytte:

 

TPS

tomgangs regulator

Lamda

og muligens luftmengdemåleren siden bilen ble ujevn på tomgang etter montering av KN filter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår