Gå til innhold

Mercedes c220 w202 Vinterkjøring


NinjaChrister

Anbefalte innlegg

Hei :)

Skaffet meg tidligere i sommer en Mercedes c220 1993 modell. Har tidligere vært vant til framtrekk, og har nå som sagt fått bil med baktrekk. Har merket at baktrekk tar seg dårligere fram i bratte bakker og generelt på glatt underlag på vinterføre enn framtrekk biler.

Havnet her om dagen i en bakke jeg kom meg halveis opp i, som dermed endte med at jeg måtte prøve å rygge ned igjen, men ved hjelp av bremser halvnet bilen på skeiva i en snøskavel. Har pga det nettopp byttet dekk på bilen som visstnok skal være ganske gode dekk, grunnet at jeg oppdaget at de gamle var for dårlige.

 

Er det noen som kan gi meg råd og tips til hva jeg kan gjøre for å bedre veigrepet på glatt føre på en baktrekk mercedes?

Takker for alt av innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve med dekk-klister på sprayboks, ha med sand i eit par boksar både som lodd og til å strø bittelitt. Eller så kan du vurdere å skaffe kjettingar eller snøsokkar.

Viss du har piggfrie vintardekk, så kan du vurdere piggdekk med  mange piggar som Nokian hakkapiletta 8.

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve med dekk-klister på sprayboks, ha med sand i eit par boksar både som lodd og til å strø bittelitt. Eller så kan du vurdere å skaffe kjettingar eller snøsokkar.

Viss du har piggfrie vintardekk, så kan du vurdere piggdekk med  mange piggar som Nokian hakkapiletta 8.

Har kjøpt nye piggdekk :)

Hva er snøsokker for noe? Har strøsand liggende ja, tenkte om det var en form for måte å komme seg lettere opp bakker på uten å være redd for å måtte stoppe midt i en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det litt info om snøsokkar. Men eg er usikker på om piggdekk har betre grep utan snøsokkar på. Hurtigkjettingar kan være ei ei betre løysning.

Men du kan ha med meir sand for å få meir vekt på drivhjula.

http://www.dinside.no/97067/kom-deg-frem-med-snosokker

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår