Gå til innhold

Nissan Micra K10 Automat 1,2l - Problemer


Tetric09

Anbefalte innlegg

Her har jeg litt generell informasjon om bilen;

  • NISSAN MICRA LX HK10
  • Sylindervolum: 1235
  • Motorkode: MA12
  • Effekt (kW): 42
  • Karosseritype: Stasjonsvogn
  • Drivstoff: Bensin
  • Fremdrivning: framhjulsdrift
  • Girkasse: AUTOMAT
  • Dekk: 155/70 R 13
  • Karosseri: PB
  • Produksjonsår: 1990

 

Vi kjøpte bilen her for ca. 4 uker siden.

Og eigern som hadde den før oss kom med noen feiler som virket noenlunde greit å skifte/reparere på.

Men ut ifra det han sa da han solgte bilen, så var det ikke noe av det han sa, som sammenlignet med det jeg har fått oppklaring til nå.

 

Men erfaringen på denne, er at;

 

- Bilen takler ikke å gå på tomgang.

- Om man slipper gassen helt, så kan den stoppe (ikke hele tiden)

- Fusker en del, spesiellt når man trykker gasspedalen helt inn, men har funnet feilen tror jeg - er funnet hull imellom luftinntaket og tomgangsregulatoren.

- Jordingskabelen var helt rustet, men er skiftet.

- Der hvor reimen går, og på den øverste blokken, så er det en oransje-hette som dekker til 3 kabler tror jeg, der er det en liten kabel med en sirkelstift som har blitt revet løs e.l. siden jeg ikke her helt bilmekanikker/elektriker, så har jeg ikke noen spesiell kjennskap til disse kablene, så lurer jeg på om denne kabelen kan være viktig, det ser ut til at den får kontinuerlig med strøm, fordi når jeg så på den, så støtet jeg borti en metal del, og det kom direkte knistninger ifra den kabelen. Er dette noe kritisk og må skiftes ut, eller kan den bare fjernes? Jeg kan legge ut bilder av dette.

 

Om det er noen her som har en god del peiling på disse micraene, så hadde jeg satt pris på om det er noen som her som hadde vært veldig medhjelpelige.

Jeg har tenkt å sette igang ett bra prosjekt på denne bilen, så hadde vært fint om jeg hadde fått nådd mine mål på Micraen! ;)

Takker så mye på forhånd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bilen takler ikke å gå på tomgang.

- Om man slipper gassen helt, så kan den stoppe (ikke hele tiden)

- Fusker en del, spesiellt når man trykker gasspedalen helt inn, men har funnet feilen tror jeg - er funnet hull imellom luftinntaket og tomgangsregulatoren.

 

Alt dette kan bli i orden så fort du får byttet den slangen tror jeg

 

- Jordingskabelen var helt rustet, men er skiftet.

 

Sånt skjer, koster jo ikke så mye å fikse. Heller ikke så vanskelig

 

- Der hvor reimen går, og på den øverste blokken, så er det en oransje-hette som dekker til 3 kabler tror jeg, der er det en liten kabel med en sirkelstift som har blitt revet løs e.l. siden jeg ikke her helt bilmekanikker/elektriker, så har jeg ikke noen spesiell kjennskap til disse kablene, så lurer jeg på om denne kabelen kan være viktig, det ser ut til at den får kontinuerlig med strøm, fordi når jeg så på den, så støtet jeg borti en metal del, og det kom direkte knistninger ifra den kabelen. Er dette noe kritisk og må skiftes ut, eller kan den bare fjernes? Jeg kan legge ut bilder av dette.

 

Hadde vært fint med bilde ja :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår