Gå til innhold

A4....ønsker S4!

Ranger emnet


Randaberg_A4

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Ser at der er andre som er like meg når det kommer til ønske om å gjøre bilen sin A4, mer lik S4. Jeg vil legge ut noe av det jeg har gjort og det jeg ønsker å gjøre. Men håper også på litt hjelp og råd fra dere som kansje har gjort dette før meg. 

 

Hva tåler drivverk/girkasse på min bil? 

 

A4 B8

143hk TDI MLT 2WD

 

 

Kan denne chippes til 230hk uten at kassen ryker? Dette er jo en 177hk som er blitt nedjustert, så 177 vil ikke være noe problem.

 

 

post-147252-0-29419400-1385243009_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimmer du den har du ikke girkasse lenge.

Girkassene blir lagd etter motoreffekten, det er ikke samme kasse på 143hk og 177hk.

Ok, så ved mindre du har S-tronic kassen så er chip utelukket altså....?  Har tidligere trimmet andre biler der motoren har fungert som en drøm....men girkasse og ledd har vært forbruksvare. 

 

Da legger jeg den biten på is. 

 

Takk for tips:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt bilder av bilen, forhåpentligvis i noe bedre kvalitet enn det forrige.

 

Det som er gjort til nå er: 

 

Byttet nedre grill rundt grøftelys. S-Line

Sprayet grill og emblem bak med Plastidip Matt svart. (utrolig bra resultat, og lett og jobbe med)

Sotet viduer 90%

Satt på 19" Felger Også Sprayet med Plastidip Gun Metall Grey

Instalert 10W SMD LED i grøftelys med 50W Motstand - Ingen feilkoder og veldig bra lys.

SMD LED i skiltlys bak.

 

Planer for vinteren:

 

Bytte bakdel for å få S4 eksos. 

Sette på S4 Spoiler på frontfanger

Bytte front vindu. (fikk en god rose i viduet samme natt jeg kjøpte bilen. )

 

 

post-147252-0-26215100-1385244997_thumb.jpg

post-147252-0-05871100-1385245101_thumb.jpg

post-147252-0-24896800-1385245115_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår