Gå til innhold

Ranger emnet


Familiemannen

Anbefalte innlegg

Om du har fått prisoverslag skal verkstedet kontakte deg om det koster 10-15% mer for og fikse dette, husker ikkje heilt hvor mange % det er men du skal altid be om prisoverslag og få det skriftlig meiner det også er noe regler om att verkstedet er forpliktet til og gi deg skriftlig overslag men er lenge siden eg leste reglene for bilbransjen. 

Den kan jo virke som han mekanikeren har tatt seg vann over hode siden det tar så lang tid, det og programmere ECU er ikke lett og om du skal betale for att de skal lære seg dette blir det nok dyrt.

Her er ei side fra NAF om dine rettigheter, det er linker oppe i høyre hjørne om og holde betaling tilbake og mer.

Link:https://www.naf.no/tips-og-rad/bilhold/verkstedtjenester/reklamasjon-pa-verkstedsreperasjon/

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har fått prisoverslag skal verkstedet kontakte deg om det koster 10-15% mer for og fikse dette, husker ikkje heilt hvor mange % det er men du skal altid be om prisoverslag og få det skriftlig meiner det også er noe regler om att verkstedet er forpliktet til og gi deg skriftlig overslag men er lenge siden eg leste reglene for bilbransjen. 

Den kan jo virke som han mekanikeren har tatt seg vann over hode siden det tar så lang tid, det og programmere ECU er ikke lett og om du skal betale for att de skal lære seg dette blir det nok dyrt.

Her er ei side fra NAF om dine rettigheter, det er linker oppe i høyre hjørne om og holde betaling tilbake og mer.

Link:https://www.naf.no/tips-og-rad/bilhold/verkstedtjenester/reklamasjon-pa-verkstedsreperasjon/

Takk for nyttig info og link :) Kjørte innom verkstedet i lunsjen min på torsdag, for å få han ansikt til ansikt... Han visste ingenting, og kunne ikke si en dritt annet enn at han skulle prøve å programmere én gang til, og hvis det ikke gikk så skulle han frakte bilen til Møller bil... Jeg pusha han i forhold til pris, men han "måtte regne litt på det og ringe meg innen klokken 1400" som han har sagt i snart fire uker! Jeg måtte ringe han på kvelden fordi han selvfølgelig aldri ringte tilbake... Han holder for f4en aldri det han lover i forhold til å ringe meg tilbake med oppdateringer eller prisen (som jeg har mast på i over 3 uker!)... Da sa han at han skulle levere bilen videre til Møller Bil..!! På tide! Fikk jeg noe pris..? Nei... Han får besøk av meg på mandag!

2005 Skoda Octavia STV

1999 Ford Focus STV

2005 Smart ForFour

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajaja... I dag er jeg sint! Lei av å vente... Jeg har forsøkt å ringe verkstedet i dag, men han svarer ikke! Jeg ringte deretter til Møller Bil på Leangen... En hyggelig dame kunne bekrefte at det er avtalt tid for programmering av enheten i løpet av tirsdag/onsdag denne uka. På tide!!

 

Jeg skal aldri mer levere bilen min på andre verksted enn merkeverksted!

2005 Skoda Octavia STV

1999 Ford Focus STV

2005 Smart ForFour

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan finne bra verksted som ikke er merkeverksted men når det kommer til programmering av ECU er ofte merkeverksted eneste løsning, håper det ordner seg snart og att det ikke blir for dyrt.

Takk :) Spørs om jeg må vente til neste uke... På mandag er det 5 uker siden bilen ble levert!

 

Jeg kjørte innom Møller på vei til jobb i dag, for å få en liten feedback om hva de hadde gjort og hva de fakturerer verkstedet for slik at jeg kan dobbeltsjekke dette på fakturaen. En hyggelig fyr ved verkstedskranken kunne fortelle meg noe mindre hyggelig... BILEN HADDE ALDRI BLITT LEVERT INN HOS MØLLER!!! Hva f4en..??? Forsøkte å ringe verkstedet, men daglig leder skulle ikke komme på jobb før 11 i dag... Nå er jeg beyond furious! Jeg forstår ikke hvordan det er mulig å gi så blanke f4en i kundene sine... Kundeoppfølging er en av mange ting som er totalt fraværende hos dette verkstedet!

 

Neste gang bilen skal på verksted så blir den levert direkte hos Møller...

2005 Skoda Octavia STV

1999 Ford Focus STV

2005 Smart ForFour

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår