Gå til innhold

EL.FEIL VW Passat 03\04 highline.

Ranger emnet


NinJaFLiPP

Anbefalte innlegg

 

Hei, 

 

Jeg har begynt og få problemer med min VW Passat 2003\04 modell. Det er en original 100hk 5trins. 

 

Problemet virker være elektrisk. Og har erfart at bilen er våt i gulvmatta på passasjer siden.

Nå vil ikke sentrallåsen virke , virker den er det på 1 av 100 tilfeller.

Det lyser i dashbordet for at en av dørene er åpne, noe dem ikke er.

Vindusheisene virker ikke fra førerdør- men på hver enkelt dør.

Det er ikke lys i intrumentpanelet der viften er. ( grader , vifte hastighet etc ).

Ute temp vises heller ikke.

 

Noen tips til hva jeg bør gjøre , hva kan være feil? Ser for meg at jeg må levere bilen inn til verksted.

Har noen her et overslag på hva dette vil koste meg? Litt ugunstig nå i juletider og slikt.

 

Første trinn er vel rett og slett en feilsøking? Kan hjernen (som jeg har fått fortalt ligger i dørken på passasjersiden fremme?)

være ødelagt??

 

Takk for svar.

 

MVh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Idag snakket jeg med VW forhandler ,og dem kunne med engang si at det mest sannsynligvis var pakning rundt pollen filtret. (dem sa også at comfort enheten satt i midtkonsollen bak, ved handbrekk?? )

Jeg har idag tatt av dette og erstattet det med en god dose tec7. Mildt sagt vått rundt pakningen.

Passasjersiden er gjennomtrukket med vann , den engang tørre isopor klompen var bly tung og gjennomtrukket med vann.. Denne skal jeg

få erstattet med en ny isopor kubbe..

 

Nå må jeg prøve og få dette tørt, forslag? Jeg skal sette på skotørker med slanger ikveld også tenkte jeg imorgen mens jeg var på jobb og

få satt inn en fuktfjerner maskin. Som tar ut vann\fukt.

 

Når det kommer til Comfort enheten så var denne helt fin , helt tørt på fører siden i gulvet. Så det er ikke snakk om fuktskader der. MEN enda så driver

denne comfort enheten og lager krøll.. Var på naf og leste feilkoder , noe den fant. Skal komme tilbake til dere med disse, da dem ligger i bilen.

Men NAF sin leser klarte ikke slette disse feilkodene. Så er comfort enheten ødelagt og må erstattes , eller holder det og få lest og slettet med VAG COM?

 

Hvorfor er den "ødelagt" når det ikke er vann der? Ledningen er hele også. Finnes det flere comfort enheter? Se ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og slette feilkode først det er samme hva du sletter feilkoden med og vag com funker fint, det er ett nr på komfortmodulen bruk dette til og finne ny på høggeren det er veldig dyrt med ny.

Vett ikke hva som gjør att de ryker utenom vann og fukt men det er ett kjent problem att de ryker.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er det slik og forstå at hvis jeg får tak i samme modulen , altså samme delenr etc. 

Så trenger jeg ikke og få den "nye" kodet ? Det er bare 'plug n play' ?

 

Har ikke fått slettet med VAG COM enda , men naf sin maskin funket ikke.. fikk fjernet noe men ikke alt. 

 

Her er feilkodene \ det som står på feilkodene. Vi slettet dem flere ganger men dem som ikke blir slettet er fortsatt der.. Skjønner ikke så mye av dette ?

Bilen går bra,fjusker ikke. Lydanlegg er bra. Bremser funker fint. 

 

Styreenhet 4z7907357

 

-Feilminne

 

00476   Kontrollmodul drivstofpumpe  

01336   CAN-buss, komfort

01336   CAN-buss, komfort             -Utbedret

01336   CAN-buss, komfort             -Utbedret

01330   Komfortstyreenhet

 

--------------------------------------------------------------

Klimakontroll -

Feilminne

 

ALLE FEIL UTBEDRET PÅ DENNE BORTSETT FRA GRØNN:

 

01336  CAN-buss, komfort

00603  Stillmotor golv/-defrosterspjeld

01272  Stillmotor sentralspjeld

01274  stillmotor fartvindspjeld

01299 diagnosegrensesnitt for databuss 

01341 kontrollmodul instrumentpanel på komfort-CAN

01336 CAN-buss, komfort 

 

-------------------------------------------------------------

 

Komfortsystem - diagnose

feilminne

Alle her står utbedret på untatt dem som er grønn!

 

65535 Det er ikke lagt in feilkoder i systemet

01336 CAN-buss, komfort

01334 Dørmodul høyre bak

01333 Dørmudul venstre bak

01331 Førermodul 

01299 Diagnosegrensesnitt for databuss

00928 Omkopler sentrallås fører side ; urimelig signal

00943 Elektrisk oppvarming sidespeil, førerside

00934 Vindusheismotor, venstre bak; urimelig signal

00476 Kontrollmodul drivstoffpumpe

00463 Kontrollmodul Digital lydpakke

01336 CAN-buss, komfort

01336 CAN-buss, komfort

01330 komfortstyreenhet

01332 passasjerdørmodul

01333 dørmodul venstre bak

01334 dørmodul høyre bak

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01336  CAN-BUS, komfort tyder på feil med bussen (kommunikasjonen) fra/til comfortmodul. Kan skyldes dårlig kontakt på denne eller feil på selve modulen.

00476, denne henviser til kontrollmodulen til pumpa (J538), som på din mest sannsynlig sitter rett over pumpa. Går motor som den skal og bruker normalt med drivstoff?

 

 

J538 er nr 2 på bildet.

 

golf-mk5-14545.png

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bilen går fint den og bruker ikke noe unormalt mye diesel , tror jeg iallefall  :boxing

 

Igår sto bilen med skotørker noen timer , tørket bra opp.. men idag er den like våt. og veldig våt rett under hanskrommet hvor det ligger en "pakning" eller noe tøy.. som er gjennomtrukket den og. Lurer på om vi ikke fikk tatt all lekasjen? Eller om dette er noe som må tørkes over tid.

Skal guffe på med noen timer til idag + jeg kjøpte fuktfjerner hos biltema. en slik blå boks med en pose i.. virker denne?? :p

Skal iallefall sette den + aviser under matta  i natt.. ( ja bilen står tørt og varmt i en garasje ) 

 

Kjente at bilen var våt nærmest midtkonsoll , mot gir og varme apperat. Kan det være Aircon som er lekt? :(

 

Nå det gjelder feilkoder osv , så har ikke bilen vist noen tegn til comfortenhets feil idag Bortsett fra at lyset i utetempen var borte noen sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bilen noe vann?, varmeapparatregisteret er også innenfor hanskerommet men om det lekker kommer det rar lukt og det forsvinner van + det dugger mye..

Vil heller tro att du har ikke har fått tettet skikkelig, om bilen har takluke kan drenering være tett det er også dreneringshull i dør.

Her er link til ein tråd om lekkasjesteder på golf4 den ligger i klisteret på forumet til golf4.

Link:http://www.bilforumet.no/topic/223656-den-store-lekkasje-traden/

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt usikker på hvor de er på Passat var derfor eg linket til golf4 for der ser du i alle fall hvordan de pluggene ser ut.

Ta og sjekk nøye att det ikke er løv og dritt under med kupefilteret det er kanaler her som skal lede vekk vannet men er som sagt usikker på hvordan det er på din bil.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Nå har jeg tørket bilen sikkert i 4 dager. har kjørt litt med den også tørket igjen.

 

Hver gang er det vått fremme ved girstang\varmeapperat på passersiden. Virker ikke som det er fra pollenfilter boksen. Oppe ved hjulbrønn passasjerside er det tørt.

Skal studere de bildene fra golf emnet.

 

Vi hadde oppe hele comfort enheten , ingen kabler på førersiden var feil med. Heller ikke enheten og dens kretskort. Tror bare hele dritten er ødelagt jeg.

Nå funker ikke sentrallås enkelte ganger , men oftere enn før. Lyset der temp og vifte hastighet vises funker heller ikke til tider. samt lys i vindusheis knapper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Fant ut hvor bilen tok inn vann. Bak høyre side , i pluggene som sitter i dørken bak. Tørket bilen og satte alt på plass igjen.

 

Har fortsatt problemer med comfort enheten. Sentrallåsen funker som den selv vil , låser bilen og vil ikke låse opp. vil ikke låse og men vil låse opp etter en stund.

Lyset i vifteskjermen funker ikke .. MEN til min store forundring så funker alt som det skal NÅR man bruker vindusheisene i førerdør.

 

Er alle dørene låst , så kan man bare trykke på vindusheis knappen så låses alle dører opp og alle lys funker i bilen. samt sentrallåsen.

Hvilken comfort enhet er ødelagt? Den i dørken fremme førerside? eller den lille som sitter bak?

01336 CAN-buss, komfort - Hvor sitter denne ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår