Gå til innhold

Passat 1.9 tdi 130 hk 2003 - rister, svartrøyk etter overhalt turbo

Ranger emnet


themuss

Anbefalte innlegg

etter mye om og men ser det ut som passaten min har sluttet å gått i nødmodus.

Endte med å demontere turbo etter utallige andre feilsøkingsalternativ.

Overhalte turbo og satt inn og bilen går stort sett som en kule og tåler motstand, går ikke i nødmodus uansett hvor

mye jeg presser den.

MEN ristingen rundt 1800 til 2500 omdreininger er der enda. skjønner ikke helt hva det er, turboen drar fint gjennom.

Får ingen feilkoder på akkurat dette. Ser den røyker litt svart når eg gir på i det området.

Bilen går ellers som en klokke nå. går fint på tomgang, er kun i dette området jeg merker noe.

har prøvd å søkt på det meste men finner ikke noe som ikke inbefatter ting eg allerede har fikset.

Det som er nytt er MAP sensor, LMM, begge magnetventiler, nye vakumslanger. "overhalt" turbo.

Kan det være dyser? ser forholdsvis greit ut når eg leser verdiene.

det er nytt diesel filter og luftfilter.

er ikke mye risting men nok til å bli irritert ;)

det er byttet olje både på automatkasse og motor, og sef filtre. 

Eg har sjekket vakumet og det ser veldig bra ut.

kan det være mye drit i systemet ettersom bilen har gått helt jævlig de siste månedene?

at det vil gå seg til nå som bilen ellers går som den skal? ( ønsketenkning... men likevel hehe)

råd mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om ønskelig så kan eg lage en liten diy angående feilsøking på dette problemet. Ser det går utrolig  mye igjen og det er forskjellige løsninger.

Kanskje det hadde vært greit med en eliminerings metode slik at det er lettere for folk å finne hva som egentlig er galt så en slipper å bytte alt av deler unødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Hei,,har du fått i orden?

Om du enda har feilen så kan æ råde deg tell å ta av topplokket åsså tar du av kontakten til hver enkelt dyse åsså gjør du rent på kontakt å dyse-kontakt..legger seg oljeplakk/gris så mister kontakt med ecu da å da begynner risting å fjomping av motor.

 

Kan å være brudd i ledningsnettet til dysene (får byttet bare den delen) men som regel er det bare dårlig kontakt.

 

Vet diverse verksteder som har byttet dyser enda det bare har vært ''no connection'' imellom kontakt å da blir det fort dyrt:P

 

Gjor dette selv på min å alt ble i orden..hadde akkurat samme symp's som du sier her.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår