Gå til innhold

"Midleritidig" død


BilenBrum

Anbefalte innlegg

Hei!
Nå har jeg opplved samme problem to ganger på min 2004 Berlingo.

Bilen starter som normalt, og jeg kjører meg en tur.
Når jeg så skal starte igjen etter å eksempelvis ha vært inne på butikken er det HELT dødt.  Det lyser i instrumenter ol, men det er helt stille. Ingen starter, intet. 
Den første gangen startet den "etter kort tid"

Den andre gangen "gav jeg opp" og gikk hjem. To timer senere gikk jeg tilbake, og da startet bilen helt som normalt. På første forsøk og den oppførte seg normalt under kjøreturen.

Fikk et tips om at det kunne være batterifeil, og at det ville hjelpe å skifte dette.

Noen andre forslag? - Eller bør jeg rett og slett bare ta på meg kostnaden ved et nytt batteri? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som feil på starter eller tenningsbryter. Er alt normalt ellers ved bilen når du setter på tenninga? 

Jada, sålangt jeg kan se.

Det er en diesel.

Jeg setter i tenninga, lar den varme ferdig, og vrir om.

De gangene problemet har oppstått har det da skjedd null, niks, nada, intet, stillhet. Man bare vrir om nøkkelen uten at noe som helst forandrer seg i panelet.

 

Litt senere starter bilen nøyaktig slik den skal, og den går slik den skal og pleier.

 

Har opplved dette to ganger nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det veldig ut som deffekt tenningsbryter. Er jo og litt rart om startern på en 2004 modell alt er utslitt om den ikke har høy km stand. 

Takk for svar :=)

 

Bilen har bare 85 000 km på telleren, så den er strengt tatt kjørt veldig lite :)

 

Jeg regner da med at løsningen på på problemet er bytte av teningsbryter? - Som muligens er dertil dyrt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ingen anelse om pris på dette da jeg har skrudd veldig lite fransk bil, så vet ikke akkurat hvordan det er bygd opp. Kan være alt fra 300-1500 kr. For og være helt sikker så bør du få målt om det kommer styrestrøm fram til startmotoren når dette skjer. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ikke ikke veldig relevant, men jeg har en 2008 modell Connect med 92000 på telleren hvor starteren er gåen.

Dårlig kvalitet på disse "billige" varebilene, uansett merke.

 

Ikke utelukk feil på starter, for det minner veldig om slik min connect oppfører seg ut ifra din beskrivelse.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår