Gå til innhold

Gundii

Anbefalte innlegg

Heihei. 

Jeg har en 71 Taunus 1600L GBTK som jeg har satt til restaurering. 

1,6l'ern som satt i den røk for meg, og jeg satt inn en utslitt 2,0l fra er Sierra i den for å ha noe som gikk imens. 
Nå tenkte jeg å sette istand originalmotoren igjen, men jeg har jo kjøpt splitter ny gasser til 2,0l'ern. 

Er det noen her som kan si meg om jeg kan sette på weber 32/36 dgv på 1,6l-motoren? 
Nå har jeg en FoMoCo enporter som sitter på, og den er ikke no særlig...syns jeg da! 
Den er sliiiten... 

Må jeg gjøre noe med gassern for å kunne sette den rett over? Ha andre type plugger? Osv, osv...

Eller om jeg i det heletatt kan sette gassern rett over, eller om det ikke blir noe suksess...

Eventuelt om det er noen tips og triks så jeg kan bruke den gassern og få den motorn litt friskere!  ;) 

Setter pris på alle svar. icon_smile.gif

 

Par år gammalt bilde av ho, før ho ble ødelagt, stakkar. Rusta har tatt ho, motorn kveila og ble bytta med en annen, og noen jævler har knust ruter og bulka ho opp for å være fulle i f**n, så nå har gamla blitt satt til full restaurering....  :ford:7807776_720x0.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår