Gå til innhold

Ford Mondeo 2002 - uforklarlige ulyder


Sørlending

Anbefalte innlegg

Jeg har en Ford Mondeo 2002 modell som i den siste måneden har begynt å få en god del uforklarlige ulyder. De minner litt om en del ulyder jeg har hørt før, og da var det fjærene som gikk på han. Og jeg er redd for at det er det samme igjen, men før jeg tar han inn til ett verksted, så ville jeg høre her inne om noen vet hva det kan være:

 

Når jeg kjører over humper ( i 20 km/t) så knepper det og smeller det (ikke høye smell) på venstre side fremme ved venstre fremhjul. Jeg har venstre fot (jeg kjører automatgir) der clutch pedalen vanligvis står og jeg kan kjenne i foten vibrasjoner/smell fra under bilen på venstre fremhjul. Om jeg bremser i humpene, så kjenner jeg det også i bremsepadelen.

hva kan dette være?

 

Jeg krøp litt under bilen og så at spiralfjæren på venstre side, den som går ned til venstre forhjul, er nesten fri for foring. Det henger litt igjen av den sorte plastikken helt øverst, ellers er det bare brun fjær. Ellers kan jeg ikke se noe konkret under der ved visuell inspeksjon som kan være kilde til ulydene.

 

Når jeg kjører over humper på høyre bakhjul, så kommer det en slik merkelig suselyd i bilen som blir borte etter en kort tid. Lyden kommer fra høyre bakhjul. Vanskelig å beskrive den suselyden, men har du hørt hvordan det høres ut fra en gulvvaskemaskin? Eller en poleringsmaskin? Alså en slik maskin som har en slik stiv kost under som går fort rundt for å vaske gulvet? Slik høres det ut, som stive koster som går fort rundt på hardt underlag. Ikke som metall mot metall.

 

Ellers er det en god bil, hva kan dette være? Noen som har noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår