Gå til innhold

Kjølevannlekasje inn på gulvet Astra G

Ranger emnet


BGGTX

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en 99 modell Astra 1,6 sport. Det forsvinner ca en liter kjøleveske på 6mnd/10.000km, og på gulvet på førersiden er det klissvått av en blå seig veske. Så tipper kjølevesken hevner der.

Noen som har erfaring med slikt og vet hvor det kommer fra, og om det er mye jobb å reparere?

 

 

Ser det er flere her som har postet tråder som forteller om at det er dårlig trekkraft på lavt turtall samt nykking.. Jeg har samme problemet med min....

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok fra varmeapparatregisteret. Kan også komme fra koblinga inn på registeret. Varmeapparatregisteret sitter underst innenfor et lokk bak varmeapparatpanelet, Du må skru ut midtkonsollen for og komme til bak der. Da kan du se 2 stålrør som kommer inn i bilen og da finner du registeret. 

 

Angående fusking så er det ofte greiest og starte med å skifte plugger, bensinfilter, evt luftfilter. Start med det enkleste først. 

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er gjort allerede, så frykter det er en sensor eller noe som er litt på bærtur. Den drar ganske godt over 3500rpm, men under dette er den kjedelig slapp. Under 2000rpm dør den helt ut pluss at man kjenner den henger igjen og nykker litt. Symptomene kan minne om def lambdasonde, men her så forsvinner ikke problemene ved 100% TPS slik som det vanligvis burde gjort. (Biler som går med closed loop lambda kobler ut denne funksjonen ved full gass, eller over ett gitt turtall)

Har forholdsvis god peiling på å diagnitisere feil og skru bil, men motivasjonen når det gjelder denne bilen er ett sted helt nede ved pedalene så det er lite jeg har giddet å gjort for å finne ut av hvor kjølevesken på gulvet kommer i fra. Lettere å spørre andre etter erfaringer..

Leste noe ett sted en gang om noen gjennomføringer i torpedoveggen som kunne bli lekk. Vistnokk en stor jobb og bytte disse skjønte jeg? Kikket så vidt innunder der for en stund siden, men kunne ikke se noe.

88 Cosworth 2wd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår