Gå til innhold

Caddy eller andre?

Ranger emnet


burma1967

Anbefalte innlegg

Et spørsmål, har er ei stasjonsvogn, skal den være relativ stiv eller er disse bilene sånn midt imellom, kjøpte denne bilen i våres er veldig fornøyd med bilen, har fått den sjekka for rust, ingenting og det er veldig bra :) Skal selge den til våren, siden eg ikkje har rygg til å sette meg ned i en bil, vil eg gjerne ha en bil som er høyere, dvs at eg sitter meg opp i bilen :)

Noen som har erfaring med Caddy, kan eg som er 202 høy passe i en sånn bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tok og sjekket i min Caddy. Jeg er relativt høy( 1.88) og det er ca 14 cm klaring opp mot taket når jeg satt helt oppreist. Til gjengjeld er det litt begrenset hvor langt tilbake du kan dra setet hvis du er lang i beina.

 

Det beste er vel å prøvesitte forskjellige biltyper selv, da finner du nok best ut hva som passer for deg. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg kjører Caddy på jobben...

 

Pass deg for DG utgavene. for noen er de perfekt, for andre er de et mareritt.

(DG er ikkje en tradisjonel automatkasse, men en halvautomat med 2 klutcher)

Eg opplever at skal eg raskt inn på en vei og svinge til venstre må eg 'ta det rolig' ellers så vil dævelskapen GIRE OM akkurat når eg er midt i første feltet og det på en slik måte at den mister farta. Ikkje noen artig opplevelse i rushtrafikk med små luker og hissige sjåfører. 

Andre som kjører den merker ingenting...

 

VW har noe som kalles 'Hill Holding' på alle DSG kasser, og som skal gjøre bakkestart lettere.

Bortsett ifra at det IKKJE LEVERES på Caddy...

 

Regner med at det evt er en 2seter med vegg bak seta?

Pass på å få et bilde av hvordan den veggen ser ut da en modell har en skjøt midt på, som ender opp med å dekke nesten 1/3 av sikta i speilet. Surt...

 

Bakdøra...

På begge de to Caddyene vi har hatt på jobben så må vi slå bakdøra HARDT igjen. Ellers vil ikkje brytern fungere, og kupelyset står på. Vindusvisker bak vil da heller ikkje fungere. Dette er en feil som går igjen på denne modellen.

 

Setene er rimelig komfortable. Stereoen er noe skrot... 

Oppvarmede sidespeil er ekstrautstyr.

 

Setet er i omtrent samme høyde som på vanlige personbiler.

 

Selv foretrekker eg berlingo...

OK, den har også noen nykker... 

Men til gjengjeld så sitter du høyere, og får dermed bedre oversikt.

( Berlingoen setter du deg inn, ikkje ned.)

 

Så om setehøyde er viktig for deg, ja da blir det nok Fransk på deg også...

1975 GS Pallas 1.2L - Spiker etter at oljekjøler sprakk.

1984 CX 2.0L- Motorhavari.

1992 BX Estate - Rygget over av en 6WD Dumptruck...

1998 Berlingo 1.4L - Truffet av rullende SUV...

1999 Berlingo 1.4L - Krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår