Gå til innhold

Bakluke på 2004 mod sw vanskelig å åpne

Ranger emnet


Birk80

Anbefalte innlegg

Hei

Vi kjøpte nettopp en 407 sw 2004 modell hvor bakluka er vanskelig og åpne.

Når motoren ikke er igang er det håpløst å få åpnet bakluken, den vil heller åpne bakvindet (i bakluken)

 

Er det en sperre en plass, som gjør at man ikke kan åpne hele luken med mindre motoren er igang?

Eller kan det være noe elektronikk som tuller seg?

 

Noen som har tanker eller erfaringer rundt dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært borti en 407 SW der ledningene til bakluka har kommet i klem mellom ei skive til en skrue å karroseriet i taket der bak å forårsaket kortslutning, monteringsfeil på fabrikk. Annen normal feil er att ledningen knekker inni strømpa i bøyen, tråden inni ledningen kan gjerne knekke selv om den ser hel ut. Defekt microbryter kan avsløres ved å kjenne/høre om den klikker ved lett trykk på åpneren. Hører man ikke noe er det en feil.

 

Men du sier att ruta virker å da trenger du ikke å bytte ruta vil jeg tro.

Har biler

Har hatt biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, skal sjekke opp i dette når jeg kommer hjem fra sjøen.

Har også tenkt tanken om brudd i ledningene i strømpa, der blir det jo naturlig nok mye bøying. Spesielt siden dette er en feil som ikke konstant og gradevis blir værre.

Når jeg tenker meg om, så prøvde jeg å flytte litt på strømpa en gang, og da virket luka om en drøm et par dager...

 

Å åpne bare vinduet går fint. Det kan også åpne seg når vi prøver å åpne bakluka, samt at den kan finne på å åpne seg når vi skal til å kjøre. Det er her teorien om mikrobryteren kommer inn. Om den sier at vinduet er åpent, så skal man ikke kunne åpne hele bakluka, så vidt jeg har skjønt.

Etter det jeg har lest, så kan det hjelpe å spraye litt wd-40 i mikrobryteren. 

 

Fant masse info på et engelsk peugeot forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår