Gå til innhold

Clutch/svinghjul lager lyd, Audi A4 B6

Ranger emnet


Audi ftw

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en audi a4 1.9tdi quattro b6 2004 modell og det rasler nedi ved girkassen. Jeg har lest meg frem til at dette kan være svinghjulet som er gåent? Bilen har bikket 115 000km så syntes det er litt tidlig, men rasle lyden er der og den høres ikke bra ut.

 

Får man tak i forsterket dobbeltmassesvinghjul og clutch til disse bilene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå har jeg gått mer og mer bort ifra svinghjulet. Fordi romle/rasle lyden kommer når farten øker. Lyden er der uansett om jeg har den i fri, clutchen inn osv. Men lyden blir høyere når jeg har den i gir? 

Jeg skal ringe møller i morgen og få dem til å se på det. Blir sikkert dyrt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det du sa, lyden var der. Men ganske lav. 

Men! Jeg var på møller i dag og fikk dommen, girkassa er def. så da har jeg sendt forespørsel hos http://hellsteno.se/Girkasser.php etter en renovert kasse. Håper prisen ikke er alt for høy. Møller skulle ha 7000,- for jobben +olje og de annbefalte clutch bytte, så regner jeg med en pris rundt 20 000,-

Må si jeg ikke akuratt er frelst over ringene i grillen...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audi er vel ikke helt det samme som det engang var, men like fullt havner de veldig bra ut hva feil og mangler angår, da spesielt i test av nyere biler er de blant de aller beste :)

 

For deler, sjekk også www.bildelsbasen.se

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten update.

 

Har fått prisoverslag fra hellsten, de skulle ha 20 000,- + moms + 1600,- frakt. 
Syntes det var dyrt, så jeg har sendt en forespørsel til norskbildelsenter for å høre om de har noe.
Så har jeg sendt e-post til http://www.nordicmotorcenter.no/renovert-girkasse-.aspx for ett prisoverslag. Håper de har en litt bedre pris.

Og så har jeg sett meg rundt etter clutch, fant tilslutt en på sachs som tåler litt mer juling. http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Audi/Audi-A4-8E2-B6-11-00-12-04/3-0-162-kW-;-11/2000-12/2004/SRE-Performance-Clutch-Kit::520.html

 

Jeg har satt meg ett tak på 25 000,- men vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt sett etter, men fant ut at det ikke er aktuelt. Bilen er såpass strøken og den har gått så lite at jeg vil ikke sette inn en girkasse som har gått 250 000km++ uten garanti for at den er bra.

 

Men nå har jeg fått nytt pristilbud fra møller, de vill ha 12 500,- for alt. Bytte kasse, olje, bytte clutch og plate, sjekke svinghjul. 

Og jeg fikk tilbud fra nordicmotorcenter i dag, de skulle ha 15 900,- for kassa. og 1900,- i frakt, tur-retur. Jeg har spurte etter en litt bedre pris, men vi får se. Bedre enn det første tilbudet jeg fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel nesten legge ut noen bilder å da :)

 

4408fc56df6011e287a122000ae90f87_7.jpg

 

Grundig motorvask i sommer:)

 

f0411ad40f4511e3b87b22000aaa07f6_7.jpg

 

Hadde mye problemer med dugg i lyktene så jeg tok dem ut. Skrudde ut den ene justerings skruen der, tok vekk grus og møkk og fettet opp o-ringen. Da sluttet lyktene å dugge!

Satte inn led parklys og 8000k nærlys pære, samt xenon kit til fulltlyset 55w 8000k.

 

 

a011e4eefa0511e2908222000a9f146a_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Update!

Etter mye mas fra min side til Nordic motor center fikk jeg endelig kassa min, så nå står bilen hos møller.

Selve transporten av kassa gikk ganske fort, tok litt under 1 uke, men det har til tider vært vanskelig å få svar på mail. Men det var verdt alt når den endelig kom, seriøst firma! Kassa så helt ny ut og pakket inn godt. Når jeg prata med møller i stad så lurte de på hvem som hadde jobbet med kassa, for den var noe av det reneste de hadde settthumb.gif

 

Får svar i morgen på hvordan den er, måtte ihvertfall bytte clutch og svinghjul. Så det kom vel på ca 16 000.- alt i alt, bytte kasse, svinghjul, clutch, olje + jobb.

 

Kan vel si at jeg gleder meg til å hente bilen i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår