Jump to content

Polo 6N ABS problemer

Rate this topic

simenskare
 Share

Recommended Posts

Heihei, Har kjøpt meg en bil som skal brukes frem og tilbake til skole hver dag, men idag etter å ha lagt over til vinterdekkene tokk jeg en bremsetest for å sjekke om det var ABS på bilen eller ikke. Har ingen manual til bilen men sjekket kodene som finnes i bagasjerommet og det røpte koden 1AC som betyr ABS .. Har idag gått over sikringene til ABS, 1 under dashboardet og 2 på batteriet men uten hell.

Feilen er at ABS lyset IKKE lyser når nøkkel er i 2 posisjon. og ABS'en slår ikke inn ved nødbrems. 
Hvordan er det å EU godkjenne en bil med defekt ABS når den er levert med ABS? :)

Takker for alle svar ! :D

Om det er indikasjoner på feil i bremsesystem og ABS så er det 2-er feil på PKK.

Om lampa ikke lyser så kanskje det har vært feil så lenge at lampa er utbrent.

Om du har opsjon 1AC så skal det være ABS. Du kan jo også se etter under panseret at du har ABS enhet - den klossen med mange tynne rør på i nærheten av bremsekraftforsterkeren.

Prøv å få lest ut feilkoder. Det bør fortelle deg hvor problemet er.

--

Bilforumet.no
Moderator: Audi - Volkswagen - Seat - Skoda - Teknisk

• 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By Handshake
      Da jeg startet bilen begynte fem varsellamper å lyse gult og i displayet kommer følgende tekst: "Feil; ABS / stabilitetskontroll (ESC)". Jeg måtte kjøre videre og kunne ikke merke noen innvirkning på kjøringen. Skal få Møller til å se på det, men de har lang ventetid. Noen andre som har erfart noe lignende eller som kan si noe om hvorfor alle lampene begynner å lyse på en gang?? (parkeringsbrems, ABS, antiskli, airbag og dekktrykk)
    • By robertm
      Hei, jeg har en TOYOTA AVENSIS (08 mod, D-4D motor) med regnr NF 29799
      Jeg skal bytte ABS-sentral på bilen.
      Jeg fant én brukt online med delnr. 44540-05050.. vil den passe bilen?
      Hvis jeg ikke tar feil så er original dele nr. 44050-05110 og 44050-0511 til bilen.. Stemmer det ?

Mvh Robert.

• By Hermboe
      Når jeg kjører over harde kanter - som asfaltkanter eller hull i veien osv - hører jeg tydelig et "klunk" fra forstillingen. Lyden virker å komme tydeligst fra venstre side når venstre hjul kjører over ujevnheten, men lyden kommer også når høyre hjul kjører over ujevnheter (fortsatt lyd fra venstre side). Jeg mistenker stabilisatorstaget, men begge lenkearmene både ser, høres og føles fin ut. Er det noen kloke hoder her inne som har ideer til hva det kan være? Lyden kan også høres en gang i blant over fartsdumper.
    • By Mariusn
      Kommer ingen luft ut av ventilasjonsanlegget når jeg startet bilen. Ingen enkle justeringer hjelper (AC på/av, max min luft osv).
      Har vært noen små ulyder en periode( plystring, "vining".)

Vil denne fungere https://www.autodeler.co.no/tyc/9889305 ?

Er det "lett" å bytte kupeviften i en Polo V?
    • By volvo 850
      Hei. Jeg har en Volvo 850 97 mod. har diagnosert ABS'n og fikk feil koder ABS-311,  ABS-312,  ABS 313,  ABS 314,  ABS-324 som betyr weel sensor signal. Intermitt fault, fault in sensor circuit. disse feilene fikk jeg på alle 4 rundt bilen. hvor ligger da mest sannsynlighet feilen? husker forje bileier nevnte at feilen ligg under bil setet.  
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• Trulsp went up a rank
      Korporal
    • martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy