Gå til innhold

VW Passat 3B 98 mod, ombygging fra "manuel vribryter varmeapparat til Air Condition"

Ranger emnet


Ellon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig byttet til meg en 98 Passat, denne har vanlig varmeapparat med "vribrytere", jeg ønsker og vite om det er noen her som har gjort selv eller som vet om hvor omfattende det er å skulle installere Air condition i denne. Jeg får fra forrige eier styringsenheten til air condition. Hvilke andre deler vil jeg trenge? vil det ta lang tid for en som aldri har gjort slikt før? er det mye på det elektriske som må endres? siden den originale styrer luftstrømmen manuelt, så må det vel noe til for at det skal bli styrt elektrisk..

 

Takker for alle svar! :)

 

Slik ser det ut idag (ikke min bil men samme varmeapparat)

MnhLSGlI.jpeg

 

 

Og slik er planen at det skal bli etter ombygging!

YjFCN29X.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett guider til golf4 og der må du bytte heile huset som holder viften og varmeapparatregister, på den manuele er det meste styrt av wire men climatronic har eletriske motorer som styrer resikulasjon og varme-kulde styringen.

Link:http://uk-mkivs.net/forums/t/332130.aspx

Det er også laget you tube film:http://www.youtube.com/watch?v=fEVCcDwMj_o

Disse linkene er til golf4 eg vett ikke hvor mye som er likt, men det gir deg iallefall ein ide om hvor mye jobb du har foran deg.

har tenkt på dette selv men har sjekket pris på høggeren og det vil koste rundt 3-4 tusen om eg skrudde av alt selv.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår