Gå til innhold

varmeelement i sete/rygg sjåførsiden golf 4 highline.

Ranger emnet


seat toledo

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg prøver meg her inne og spørre om noen vet hva det koster og kjøpe varmeelementer til sjåførstolen?

Dette er sete fra en 2002 mod golf 4 highline.  Kanskje noen har sånt liggende og kan tenke seg og selge dette?

Regner med dette er noe man kan skifte selv uten uten store problemer? Har ikke sjekket pris med Møller enda.

Vil tro det er elementet som har tatt kvelden. Sjekket med prøvelampe under sete og fikk strøm etter kontakten

som er under setet. Noen som kjenner til dette?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema har sånne varmeputer i den nye katalogen sin som koster 139kr stk eller sett med 2stk og koblinger for 599kr, er det varme i seteryggen på din?.

Min har både i ryggen og rumpen, har sett guide på bytte av varmeelement på ett golf4 forum og det er ein del jobb og bytte dette.

Det letteste er og få tak i likt sete på høggeren eller finn etc men det er dyrere, det blir billigere og kjøpe element og bytte selv men da må du være litt nevenyttig.

Har også sett sånne varme element på ebay billigt.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skal nok være varme i sete ryggen og selve sete. Tenkte skulle prøve å bytte dette selv. Men dette bør kanskje være orginalt, slik at det passer med kabler og kontakter?

Sjekket fører stol hos div høggere og de vet vist og ta seg betalt:( Hmmmm... Kjøpte interiøret billig og ellers er det minimalt slitasje på det. Litt kjipt når det man kjøper brukt ikke funker som det skal. Hadde vert supert og hatt en skisse hvordan man bytter elementet i sete og rygg. Sjekket kontakten under setet og fikk strøm etter den. Da må det være elementet som er gåent. Hadde vanlige stoler og baksete til golf 4, men kom over disse andre fra en highline modell. Bedre støtte på sidene og litt lengere sete lengde.

Blir bedre komfort å kjøre bilen nå. Har lagt ut annonse på finn.no på stolene og baksete. Sikkert noen som trenger slike:) Ikke noe feil eller mangler på de. Ønsket bare og sitte mere komfortabelt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekner med att det står hva de forskjelige ledningene på biltema elementene skal ha, da er det bare og finne ut hva som er strøm og hva som er jording på elementet.

Det kan være det er to strøm kontakter men tror uansett ikke det skal være så vanskeligt og finne ut av det, eg tror du må åpne sømmen i setetrekket bak mellom ryggen og setet.

Eg fant den guiden nå her står det ganske detaljert med bilder og tekst, kansje det er dele nr, om du ikke finner dele nr kan eg finne dele nr i morgen sånn att du kan se om du får tak i orginalt på ebay.

Det er forskjelige kontakter på de forskjelige setene så du må ha kontakt som stemmer med din utgave, eg trenger info om bilen vist eg skal finne dele nr.

:)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vett ikke hva det koster på møller så sjekk prisen hos dem først da det noen ganger ikke er så mye dyrere hos dem, dele nr eg finne er:1J0963555B

Men må vite årsmodel,utgave,motorstørelse,og hvilken bil de setene har stått i.

Du kan jo prøve og ta ut varmeelementet i de setene du skal selge,tror ikke forskjelen er så stor på men kan jo være elementene er større i sidene av setet på de nye setene.

 

Netshop står lite info men har worldvide shipping

https://www.hcsale.com/shop/1J0963555B

 

Fra ebay men det er til begge sider foran

http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-VW-Golf-Bora-Passat-Seat-Heating-Elements-x-2-1J0963555B-Heated-Seats-/360401419250?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53e9993bf2#shpCntId

 

Fra Tyskland,var billig men vett ikke om de sender til Norge.

http://shop.ahw-shop.de/1222-heizmatte-sitzheizung-sitzflaeche-golf-4-bora-passat-lupo-1j0963555b

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår