Gå til innhold

2.6 Abc motor, spørsmål.

Ranger emnet


gutt78

Anbefalte innlegg

Skal plugger skiftes kun etter km-intervall eller er det noe år på det også?

 

Når jeg starter min så må jeg dra motor 2-3sekunder før den starter uansett kald/varm. Den starter alltid, en sjelden gang kommer den på sekundet nøkkelen vris om.

 

Hvilke slitasje kan gjøre at den må dras 2-3sec, sliten bensinpumpe? Plugger? Motor lugger aldri, går fint. Tenke kanskje bensinen gikk tilbake mot tanken om pumpen er slitt. Den er aldri skiftet, gått 231000km, bilen har full historikk fra Møller.

 

Disse motorene har jo også kaldstartfunksjon som ruser den opp litt i starten, hvordan virker den egentlig?

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tennplugger skiftes etter antall kjørte km.

Bensinpumpa kjøres 1-2 sekunder etter at tenning er satt på, dette for å bygge opp bensintrykk. Å dra på starter 2 sek før den starter trenger ikke bety noe er feil :)

Forhøyet tomgang rett etter oppstart skjer ved at ECU åpner ISV noe mer rett etter at motor har startet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme motor og min pumpe røyk på rundt 250 el noe tror jeg. Før denne ble skiftet så lagde også denne en den lyd på tomgang.

Jeg sliter med samme som deg at den ofte bruker litt tid på å starte fra 2-3 sek. Men ingenting hjalp etter jeg bytter bensinpumpe,tennplugger og bensinfilter.

Fortsatt like dann men lurer litt på om bilen trekker til seg noe falskluft.

Bmw 316 (e36) R.I.P

Bmw 320 (e36) Solgt

Nissan Primera (p11) Solgt

Audi 2.6 (a6) 95 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår