Gå til innhold

Tomgang går ujevnt og hopper under kjøring.

Ranger emnet


kschei

Anbefalte innlegg

Hei, har en Audi 80 som fusker.
Når den står stille hører jeg at turtallet går opp og ned. når jeg kjører hopper bilen veldig mye. 
Det er ikke alltid den hopper, noen ganger veldig mye. andre ganger nesten ingenting.

Har fått forslag sånn som luftmengdemåler og tomgangsmåler(eller hva det er?) som kan være gåen.
Prøvde også å koble ut luftmengdemåleren, var ikke stor forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som en vanlig tysk sykdom, Oplene vi har hatt som har hatt slike nykker måtte det byttes coil på. Har ett par kompiser som har Audi og det er jo nesten som de bilene spiser coilen til frokost, mange jeg kjenner med tyske biler har slike problem og ofte er ny coil det som har funket. Opel og Audi har vel samme bosch skiten eller hva det er av coil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som en vanlig tysk sykdom, Oplene vi har hatt som har hatt slike nykker måtte det byttes coil på. Har ett par kompiser som har Audi og det er jo nesten som de bilene spiser coilen til frokost, mange jeg kjenner med tyske biler har slike problem og ofte er ny coil det som har funket. Opel og Audi har vel samme bosch skiten eller hva det er av coil.

 

Du er ikke helt oppdatert ;) Det er ingenting galt med Bosch sine coiler, problemet er hvor de monteres. Alle Audi 80 har coilen montert mot torpedoveggen og ingen av disse pleier ryke, dette tilfellet kan derfor på ingen måte sammenlignes med det du skriver. At coilene her varer i 20-40 år er helt normalt, kan da kke si at de ryker ofte? Senere modeller av mange merker har en coil for hver sylinder, og disse er som regel plassert/montert rett mot toppdekselet - med enda etplastdeksel over. Altså er coilene på de montert på motorens varmeste punkt, uten mulighet til å kvitte seg med varme. Derfor ryker de oftere på disse...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår