Gå til innhold

gir IKKE opp ;) feilkode p1557(17965) og 01119

Ranger emnet


themuss

Anbefalte innlegg

etter mye styr har jeg omsider fått lest av feilkoder med billig kabel koblet til pc ( utroligt at ikke noen verksted får det til men eg og min kabel til 300 kr gjør det..)

I hvert fall bilen går nå mye bedre, men går fremdeles i nødmodus.

jeg har byttet map, lmm, en del vakumslanger ( virker som det er greit vakum men har ikke fått målt det).

Egr ventil er rengjort og koblet fra, koblet inn igjen da jeg ikke merket forskjell. MEN er det slik at om det er olje på spindelen som

styrere spjeldet så er den gåen og den må blindes/byttes?

jeg har sett på turboen og ser ut som den regulerer greit.

har og byttet begge magnetventilene.

så ut ifra ross Tech wiki har eg vært innom alt de ser på som kan være feil.. skal likevel bytte alt av vakumslanger selv om de ikke ser ut til

å ha lekkasje. er det noe her jeg har glemt?

i tillegg fikk eg opp en kode eg ikke har sett før etter jeg monterte den nye lmm..

01119, fra ross Tech wiki:

01119 - Gear Recognition Signal

Possible Symptoms

  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Possible Causes

  • Fault Code stored in Transmission Control Module (TCM/J217)

Possible Solutions

  • Check Transmission Control Module (TCM/J217) for Fault Codes

Special Notes

  • This Fault Code is a Note. Check Transmission Control Module (TCM/J217) for Problems.

dette er første gang eg ser denne koden, motor lyset kommer ikke på slik det står her.

jeg har scannet girkassen for feil men finner ingen. fikk ikke tid til å slette å se om den kom inn pånytt.

har noen vært borti denne koden? kan det ha sammenheng med at bilen går i nødmodus nå ?

håper på hjelp så skal eg sørge for å gi beskjed om hva som tilslutt var feilen.

har lagt merke til at på mange forum så får en mye hjelp men det avsluttes sjeldent med hva som faktisk var

feilen.. bare ørten løsninger og en vet ikke hvilken det var som faktisk løste problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det kommer olje ut ved aksel på EGR så må den nok byttes - om du vil ha den aktiv. Men har du koplet den fra eller blendet den?

Feilkode 01119 har jeg aldri vært borti, slett den og er du heldig vil du aldri se den igjen ;)

 

PS; LMM og MAF er to navn på samme sak ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det kommer olje ut ved aksel på EGR så må den nok byttes - om du vil ha den aktiv. Men har du koplet den fra eller blendet den?

Feilkode 01119 har jeg aldri vært borti, slett den og er du heldig vil du aldri se den igjen ;)

 

PS; LMM og MAF er to navn på samme sak ;)

da skal jeg blende den av igjen og satse på velstand ;)

Hehe trodde eg var kjapp nok redigere innlegget, står map der nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår