Jump to content

datasprut s4 v8?

Rate this topic


Static
 Share

Recommended Posts

Du kan få datasprut på alle biler om du vil, turbo eller ei. Om du skal bygge dette inn i din V8 bør du ha solid kunnskap om hva du driver med, i tillegg MÅ det mappes etterpå, og til det trenger du bremsebenk en time og to. Billigste er Megasquirt, dette er et høyst oppegående sprut med alle funksjoner, finnes også flere andre alternativer som koster det mangedoble...

Bilforumet.no
Administrator


---> FORUMREGLENE <---

 

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Link to comment
Share on other sites

Det finnes mange gode datasprut, men du skal tenke på endel ting før du handler inn dyre deler! Sprutet må støtte sensorene som sitter på motoren fra før av eller du må ha nye sensorer. Om du har automatkasse så må sprutet støtte denne. Sprutet må ha et tilpasset ledningsnett. Etter alt dette så må bilen på rullende landevei for mapping om du ikke har evner og kompetanse til å mappe selv. Uansett om du kjøper et billig sprut så vil jeg anta at kostnadene havner fra 10-15000 og oppover eks egeninnsats. Skal du i tillegg sette bort jobben og med et kvalitetessprut og proffmapping så får du ikke denne jobben for under 40-50000. En annen ting er at dette er ikke gjort på en helg. Men om du får til et godt oppsett og et godt map så vil jeg tro du får et fint drag i motoren din. Et annet tips er å finne en tuner/mapper først og høre med dem hvilke sprut de anbefaler/mapper.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

  • Similar Content

    • By Luff
      Hei hå, jeg har et sinnsykt irriterende problem med min a6 2005 2.7 TDi v6 sedan. Følgende er gjort med bilen: stage 1, egr blending, swirl flap delete og turbobytte.
      Bilen fungerer som bare juling når problemet ikke er tilstede. Problemet er aldri tilstede når jeg starter bilen mens den er kald eller varm, men midt i mellom. Jeg hadde bilen inne på verksted og de sa at jeg måtte bytte turbo, da feilkoden er p0299 turbocharger underboost, så byttet jeg turbo og problemet er der fortsatt. Denne turboen er elektrisk styrt med servo og eg stag inn i turboen. Dette følgte med ferdig kalibrert da jeg kjøpte den nye turboen. Noen som har tips? Spørsmål? 
       
      takker!
       
    • By FrkQuattro
      Okei! Jeg har en A4 1,8TQ 2004modell. Som ikke klarer å holde jevn strøm ved bruk av varme, men på tomgang uten å bruke varme, lys osv så holder den seg på 12,7 på batteriet. Har bestilt ny dynamo så håper det løser problemet! Men vil bare ha deres mening?
    • By mesmra
      Heisann. Jeg har et problem med en 2003 A4 Avant Quattro B6 8E5 2.5 V6 tdi AKE 180hk. Bilen starter og kjører aldeles normalt, men spontant slutter turbo å slå inn og motorlyden endres. Lyden blir skarpere, som om man hører metallet som beveges tydeligere. Den blir treg på gassen, og nekter å passere 3k rpm. Om jeg setter den i fri og setter klampen i bånn drar den seg opp til 3k rpm, blir liggende der litt, og slepper deretter av på gassen av seg selv (selvom jeg bånner den). Rett før den kommer ned til 2k rpm blir motorlyden normal igjen og feilen forsvinner, hvorpå motoren drar opp på 4k rpm i full fart og kan kjøres normalt. 2 minutter seinere er feilen plutselig tilbake. Dette forekommer uavhengig av motortemperatur. Jeg har blenda EGR (og åpna den igjen), skifta MAF og MAP, bytta de to elektroniske ventilene bak venstre lykta, bytta trykkregulatoren ved dieselfilteret, justert innsprøytning (og justert tilbake da det ikke hjalp), sjekka alle slanger etter lekasjer, rensa innsugsventilen som regulerer innsugsluft, bytta bremselyssensor (ikke relatert), bytta veivgiver og rensa turboen. Jeg har også gjort aktive målinger under kjøring og merket at idet feilen inntreffer går boost trykket til null. Alle feilkodene jeg hadde da jeg begynte er borte, med unntak av ikke relaterte ting som komfortelektronikk og slikt. Setter stor pris på om noen vet gode råd, for jeg er grundig lei.
    • By audia41,8tb5
      Jeg byttet batteri på Audi a4 b5 1,8T stv 1996mod med motor kode AEB min her om dagen, og etter det så starter den og går i 1-2 sekund for så å stoppe.
      Om jeg fjerner Minus polen på batteriet så starter den med en gang og går helt som den skal. Men om jeg stopper bilen og prøver å starte den igjen så er problemet tilbake. Tror det er startsperra som spiller meg ett puss, men hvem vet ? Håper noen smartinger her inne vet hva det muligens kan være. Om det er startsperra ,åssen får jeg den til å fungere slik den skal ?
      På forhånd så takker jeg for alle forslag som måtte komme inn :-)
       
    • By Wikos
      Hei alle,
      og god jul :) 
       
      Jeg har nylig kjøpt meg en 1991 Audi 100 2,3 Q med en AAR motor, med 374" km på telleren. Denne har stått i flere år ubrukt. Ved henting så startet motor men gikk bare 3,4 syl.
      Jeg skiftet plugger og rengjorde pluggledninger i begge ender, samt skiftet luftfilter. Etter det gikk den til å få på alle syl men gikk ujevnt på tomgang og dro veldig dårlig.
      Når den ble varm ville den ikke starte. Starter igjen etter noen timer.
      Skiftet så  drivstoffilter.  Ble ikke bedre av det selv om trykket ble vesentlig bedre igjennom filter, det gamle var nesten tett.
      Etter skifte av drivstoffilterfilter så kjørte jeg varm motor. Var fortsatt merkbar dårlig motorkraft men den gikk på alle syl. Jeg ruset den opp og etter noen sek så døde den ut.  Og her står jeg pr i dag. Den vil ikke starte. Ingen gnist ut fra coil når jeg kobler ledning direkte på plugg (mot gods ).
      Jeg skiftet Pluggledninger, Coil og hallgiver. Har kontrollert at ny hallgiver gir signal og virker.
      Fordeler er stilt inn tilnærmet som den sto ved demontering og kontrollert opp mot ØD på svinghjul.
      Fortsatt ingen gnist.
      Har lagt merke til at tenningsmodulen som står ved coil blir meget varm når tenning står på. Hvor varm den skal bli er jeg usikker på? Men denne blir så varm at jeg ikke kan holde fingrene på den.
      Kan også legge til at det er ingen reaksjon på turteller når jeg kjører starter. Turteller virket når motor gikk.
      Temp.nåla i instrument beveger seg ikke selv om motor er varm.
       
      Har funnet fantastisk mye bra info på denne siden! :) Mange tråder med samme/tilnærmet problemstilling. Har fulgt feilsøking som beskrevet i disse men ikke kommet til bunns  enda.
      Her kan det selvfølgelig være flere feil.  Delmål er å få start :)
      Noen som har noe tips? :)
       
       
       
  • Populære emner nylig

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies.