Gå til innhold

Får ikke bensin på under kvart tank

Ranger emnet


tussi18

Anbefalte innlegg

Har en 99 A6 Quattro automat 2.4 og den stoppet på fredag på vei til jobb, rett etter å ha hatt den på verksted for bytte av alle bremser, alle fjærer, registerreim, vannpumpe og termostat.

 

Har nesten ikke kjørt med den overhodet fra jeg fikk den, har kjørt en tank bare.

 

Når den kom ned til reservetank så stoppet den. Hørte en ulelyd fra bensinpumpen, men tenkte ikke over det. Fylte på 7 liter bensin og den startet ikke. Skjønte ingenting, fikk Falck til å frakte den hjem. Begynte å feilsøke, pumpen fungerte fint. Kjøpte en ny (brukt) som en nippel knakk på bare jeg tok i den så jeg monterte den gamle bare for å se. Fylte på 3 liter ekstra bensin, og da startet den plutselig. Da hadde jeg kvart tank, altså fylt på 10 liter til sammen.

 

Hvordan i alle dager kan det ha seg?

Er det noe ventil eller noe som regulerer bensinnivået som holder seg i den lille "sumpen" som pumpen bader såvidt i?

 

Skjønner ikke hva som kan være galt, må lissom ha minst kvart tank bensin for å kjøre med den. Har helt panikk for å gå "tom" igjen så jeg kjører med bensinkanne på gulvet baki. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, tusen takk for tips! :)

 

Det føles meget logisk ut det du nevner der, for jeg så når jeg tok av baksetene at det var to deksler over bensintanken, en på hver side.

Noen som vet hva denne pumpen heter i tilfelle jeg må bytte den ut?

 

EDIT: Eller kan det være noe så enkelt som et relé eller lignende som er gåent?

 

EDIT2: Når jeg søkte litt på nettet fant jeg følgende:

 

"The Audi A6 (years 1998 through 2004) has two different fuel pump and fuel-level sender combinations, depending upon the model. In the Quattro models, the fuel pump is combined with one of two fuel-level senders in the fuel tank. The fuel pump and fuel-level sender are combined in the front-wheel drive models."

 

Er det en ekstra pumpe også eller er det bare nivåmålere i hver tank?

 

EDIT3: Never mind, fant denne: http://www.audiforums.com/forum/audi-a6-9/a6-quattro-fuel-pump-52846/

Tusen takk for tipset, skal researche litt mer på nettet nå og se hva jeg finner ut av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvorfor nivåmåleren for bensinnivå går opp og ned hele tiden?

Er det fordi jet suction pumpen (den passive som regulerer nivået mellom tankene) ikke fungerer som den skal kanskje?

 

Tankmåleren vaier opp og ned med nesten en kvart tank, avhengig av svinger og bakker men ligger som regel stabilt på det jeg antar er riktig nivå når jeg kjører på rette sletter osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår