Gå til innhold

Spørsmål vedr webasto

Ranger emnet


bileier123

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Henvender meg her for forhåpentligvis å få svar på et spørsmål :)

Har en 2006 2,5 l diesel Touareg med webasto... som viste seg å ikke fungere. Ble garantisak fra forhandler.

Verksted knota fælt en 3-4 ganger før de mente at den skulle være i orden. Dette var i sommer, og fikk da ikke testet den ordentlig før det ble litt kjøligere i lufta.

Jeg syntes ikke jeg kunne se noe særlig forskjell. Det klikket og klakket og luften strømmet.. men det ble jo aldri varmt.

 

Nå i natt har vi bortimot -1 grad, og det rimer på bilrutene.. så jeg testa i sted, og sannelig forsvant det sakte men sikkert.. men det tok jo evig lang tid.. den er innstillt på å holde det gående en time før den gir seg, og jeg tenker at når vi når -20 og frosten virkelig har satt seg så er det no way at den klarer å få ruta isfri innen en time med det tempoet den holdt i sted.

Så, spørsmålet... og ta nå høyde for at jeg ikke har peiling på det her.. tar den utgangspunkt i utetemperatur, og varmer opp i forhold til den? Slik at den trøkker på med mer etterhvert som gradene synker? Eeeeller må jeg tilbake til verkstedet?

 

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ha stuevarm etter rundet 20-30 min, selv i 15 blå.

Foreslår at du kontakter forhandleren igjen :)

 

Stort sett har de fleste 2 trinn, full guffe og "vedlikehold" for at det ikke skal bli kaldt igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken temp. står klimakontrollen på når du starter webastoen?

Uenig i det Jesper skriver, min blir ihvertfall ikke stuevarm etter 20min i 15-20grader. Lunken, ja. Når man begynner å kjøre skal det bli ganske fort varmt.

 

Om du setter klimakontrollen på HI og starter webastoen bør det være hvertfall lunka etter 10min når det er ca 0grader ute.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Takk for svar begge to.

Jeg har aldri hatt webasto tidligere, så jeg vet ikke hva jeg kan forvente.

 

Den går automatisk til HI når den starter... men det blir verken innetemp eller lunka. Hehe!

 

Var på EU-kontroll i går. Han feilsøkte for meg og fant en feil på webastoen, uten at jeg vet hva koden står for.

Såeh.. det blir vel en ny runde på verksted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Webastoen er egentlig ikke så mye og knote med da hele enheten som regel blir skiftet da det er like billig. Hvertfall om de har brukt flere timer på og få den i orden igjen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på verksted igjen.

De lot en ærekjær mekaniker se på det. Han er visst av typen som ikke gir seg før det funker. Så det er jo bra :p

 

Han konkluderte med at webastoen fungerte som den skulle, men at det var en sirkulasjonspumpe i bilen som ikke gikk som den skulle, og at dette hadde noe å si for webastoen.

De hadde ikke tid til å reparere der og da, men jeg skal naturligvis tilbake senere.. så jeg kommer med en oppdatering på resultatet når jeg har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår