Gå til innhold

Fører under 24 år og brann...

Ranger emnet


16vturbo

Anbefalte innlegg

Nåå har det seg slik at min mors bil begynte å brenne her om dagen.

 

Jeg som 20 åring kjørte bilen hennes hjem fra verksted, og min mor lå bak meg i min bil.

 

Men på vei oppover i en undersjøisk tunnel så begynner bilen å ryke først, men jeg er ikke så dum at jeg stopper en brennende bil i en tunnel så jeg kjører ut av tunnelen. Når jeg så fikk stoppet bilen prøvde jeg å slokke brannen med brannslukkeren som jeg hadde i min bil (som min mor kjørte) når den var tom så brenner det fortsatt og slaget er tapt..

 

brannvesen, politi og bergingsbil kommer til slutt, og bilen er helt utbrent når bergingsbilen tar den med fra stedet.

 

 

Men så, spørsmålet..

 

Mamma har forsikret bilen sin for førere over 24 år!! Hvordan går men frem med dette igrunn? Bilen hadde tatt fyr samma F.. pga det de gjort på verkstedet. Så det hadde ikke hatt noe å si om det var jeg, mamma, kjæresten min, julenissen, hunden, katten eller min far hadde kjørt bilen, den hadde begynt å brenne uansett...

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vett ikke om det du spør om ang forsikring,men vil tro det blir ein reduksjon i summen hun får for bilen i verste fall frafaller heile erstatningen.

Men et att den begynner og brenne etter den har vært på verksted er lurt og nevne til forsikringselskapet,kan jo ha blitt gjort feil som har forårsaket brannen.

Har du inrømmet att du var fører av bilen?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening har alt vært gjort etter beste evne, mening og hadde man stoppet i tunnellen hadde nok prislappen vært verre, der hadde kanskje din mor stoppet også?

At du kjørte for å hjelpe din mor å hente bilen på verksted er ganske normalt.

Bilen hadde likegjerne tatt fyr om en over 24 hadde kjørt den, og jeg mener at det bør være en årsaksammenheng før de kan påberope seg avkortning.

Min mening er at forsikringselskapet skal være veldig freidige om de prøver seg på en avkortning.

 

Går selvfølgelig utifra at alt er fortalt korrekt her, og legger ikke skjul på at jeg ikke er noen jurist eller spesialist på forsikring, kun en synser.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle dere nøyaktig hva møller bil hadde gjort med bilen når jeg får tid, er litt å skrive.

Kan si at de mente det var helt trygt å kjøre bilen og de hadde gjort dette mange ganger.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får rette meg selv.

 

Storebrand sier:

Hvilken betydning har det for prisen at fører under 24 år.

 

Forsikring dekker ALLE førere. Hvis det er gitt rabatt for og avtalt at kjøretøy ikke skal brukes av fører under 24 år,og fører i skadeøyeblikket er under denne alder,økes egenandelen med kr 10.000.

 

Så for meg ser det ut som det blir en avkorting,men les forsikringsvilkårene for forsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får rette meg selv.

 

Storebrand sier:

Hvilken betydning har det for prisen at fører under 24 år.

 

Forsikring dekker ALLE førere. Hvis det er gitt rabatt for og avtalt at kjøretøy ikke skal brukes av fører under 24 år,og fører i skadeøyeblikket er under denne alder,økes egenandelen med kr 10.000.

 

Så for meg ser det ut som det blir en avkorting,men les forsikringsvilkårene for forsikringen.

 

Sålenge berging og utrykning blir dekt så er det bra.. dumt med audien til mamma men det får så bare være.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få din mor til og ringe forsikringselskapet og si att hun ikke har kommet på att forsikring ikke gjelder de under 24år og spør om konsekvensene for dette om hun tar kontakt så er de kansje mildere og att dere får til ein avtale skader uansett ikke og prøve.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få din mor til og ringe forsikringselskapet og si att hun ikke har kommet på att forsikring ikke gjelder de under 24år og spør om konsekvensene for dette om hun tar kontakt så er de kansje mildere og att dere får til ein avtale skader uansett ikke og prøve.

 

Problemet med den biten er at hu ikke klarer å prate for seg. Jeg må ordne alt.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.... stemmer det at din mor kjørte bilen inn i tunnelen der den begynte å brenne og at hun stoppet der? og du bare var smart nok til å kjøre den ut av tunellen i full fart og hun fulgte etter i din bil....................., eller tar jeg feil?

 

Slik hadde det vert om hu kjørte!!! Nei, vi må nesten bare være ærlig og håpe på det beste..

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

 

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår