Gå til innhold

Sprekk i alu bunnpanne, fiks?

Ranger emnet


RamboEinar

Anbefalte innlegg

Superstål funker greit, men for ett godt resultat må bunnpanna ut, renses og legges på fra bagge sider, da kan du likegodt putte inn noen ekstra hundrelapper å få noen til å sveise den i de fleste tilfeller.

Kjemisk metall syns jeg binder seg dårlig til aluminiumen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huks å borre eit lite hulle i begge ender av sprekken, når det skal sveises. Det er for å stoppe sprekken, viss ikkje vil det sprekke vidare.

 

Edit: Husk også å få bunnpanna reingjort skikkeleg, eller vil resultate av sveisearbeide bli dårleg.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det beste er å demontere den og da setter man jo inn ny. For å få den ut og inn igjen er jo nesten en helgajobb (har gjort det før på denne bilen, 97 passat). Jeg satser på å rengjøre skikkelig på utsiden og kline til med noe middel og ser om der holder. Skal ikke ha denne bilen lenge uansett så gidder ikke å legge så mye jobb i det.

 

Hva med dette middelet da? JB Weld.

JB Weld [s420] - 140,- : Gasolin.no, Velkommen til vår nettbutikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert noe det samme som på en A4 ja. Måtte både opp med motor og ned med travesen sistegang vi skifta. Men hadde sikkert godt kjappere nå når jeg vet hva som må løsnes osv. Men ser helst og slippe, sprekken er ikke så stor, kan fint kjøres som den er nå. Den svetter litt så hadde vert greit og få tett. Jeg gir en tube med JB Weld til 130kr en sjangse hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God rengjøring, en tube med weld! og tålmodighet så går det nok bra. Men, i endene av sprekken så bor (hvis mulig) et lite hull i hver ende for å hindre videre sprekkdannelse ( som nevnt over) og pass på sponet! ;-)

 

Det går fint som hurtigfix men ikke kjør så langt!

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår