Gå til innhold

Opel Kadett C 1200 City - Motorproblem fjusking

Ranger emnet


Sigurt

Anbefalte innlegg

Orginal 1.2L motor...
I fart stoppet motoren og det skjedde ingenting når jeg trådde på gassen.

Etter jeg fikk slept den hjem fikk jeg såvidt start, og den går på veldig lavt turtall når jeg gir stram wire (full gass).

Blir veldig takknemlig hvis noen kan komme med tips...


Mvh nybegynner.

Endret av Sigurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde dette etter du monterte anlegg? hadde samme symton en gang da en plusskabel låg på manifoilen.

 

ellers skjekk kamvinkel,fordeler,stift osv, stiftopning 0,4mm. men kan også være bensintilførsel,dårlig membran i bensinpumpe,falskluft osv. evt spør noen på Opelregisteret forum eller fb side.

Endret av Einart

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Orginal 1.2L motor...

 

Har nettopp montert en ganske stor subb (2x12" med 1200watt rms forsterker)

men motoren skal ikke fuske av dette?? Dynamo, jordingsfeil?

Mvh nybegynner.

 

Fusker den når anlegget ikke går? 

 

hvis den fortsatt fusker etter at anlegget er frakoblet så høres for meg ut som forgasser problemer. 

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

skjedde dette etter du monterte anlegg? hadde samme symton en gang da en plusskabel låg på manifoilen.

 

ellers skjekk kamvinkel,fordeler,stift osv, stiftopning 0,4mm. men kan også være bensintilførsel,dårlig membran i bensinpumpe,falskluft osv. evt spør noen på Opelregisteret forum eller fb side.

Jeg jobber turnus på sjøen og kom nettopp hjem, derfor har det tatt litt tid. Nå starter den som den skal og er kjørbar igjen etter jeg byttet tennstift! :-)

Men de gamle problemene er fortsatt et faktum, den drukner/kveles på tomgang (uten chok) og går ujevnt/fjusker ved gasspådrag. Hender også at det kommer en rekke pottsmell.

Mistenker at den drar inn falskluft, og at den er nokså feil justert... Vurderer å kjøpe Weber :-) vet du om en som passer fint til 1200s?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunninstill forgasser og tenning, da burde den i hvertfall ikke drukne å smelle i potta.

 

Kjøp ei flaske startgass og spray rundt i motorrommet så finner du fort ut om den suger falskluft.

Skal prøve å få tak i startgass i morgen, og tette eventuell lekkasje :-)

Ellers skal jeg få justert tenninga og forgasseren på verksted.. Vil få det fikset raskest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår