Gå til innhold

Kjøpe Audi A3 eller TT?

Ranger emnet


Madelen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger litt hjelp. Jeg skal nå kjøpe meg ny bil, har tidligere hatt Golf 4, men begynner å bli ganske lei av denne.

Jeg er veldig veldig usikker på hva slags bil jeg vil kjøpe meg, og trenger dermed litt "profesjonell" hjelp. Kan ikke så ekstremt mye om bil, som dere kanskje har skjønt. Jeg har tenkt litt på Audi A3, TT eller Mini, men veldig usikker på hvilken av dem jeg har mest lyst på. Dermed så lurer jeg på hva "lønner" det seg å kjøpe? Noen forslag?

Har ekstremt lyst på en bil som er litt "unormal", som for eksempel TT. Men har hørt at det er mye feil med denne modellen?

Prisklassen jeg er ute etter er mellom 100 000 - 150 000, så ikke så innmari dyrt nei.

 

Noen gode tips eller råd, før jeg bestemmer meg? Og hva jeg burde se etter?

 

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har sett litt på Volvo c30. Det syns jeg er en fin og liten bil! Men kan ikke ha noe større enn det, pga jobber i Oslo sentrum. Så trenger derfor en liten og lett parkert bil. Men hvis jeg skal ha en c30 i min prisklasse, så syns jeg a3 blir finere. Men kanskje Volvo generelt har bedre kvalitet? Min familie har BARE hatt Volvo, godt fornøyd med det

Tror du deg lønner seg å kjøpe en c30 istedenfor a3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får ikke så mange fine El-biler fortida utenom Tesla, og den koster litt. Vet at a3 er fine biler, bruker lite om du velger TDI :P

 

Ja, men diesel er ikke helt optimalt som by bil. Siden de ikke blir så fort varme, de bør kjøres mer med + at snart blir det vel forbudt å kjøre med diesel i Oslo? Om ikke den nye regjeringa sier noe annet nå da

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, hørte rykter om at de skal forby diesel i Oslo eller evt. øke avgiftene! Glad jeg ikke bor i Oslo! men om du skal El bil, så er det ikke mange fine med tanke utseende for den prisklassen ved 100 -150 000 (mener jeg) Ender opp med en Think eller Buddy :pray Og som TKarlsen sier, disel er ikke så optimalt ved tanke på at det tar tid før de blir varm :)

Endret av soundstyle88

http:/www.valsemesteren.no - Valsing av hjulbuer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår