Gå til innhold

Cd spiller kutter ved volum 19! What's up?

Ranger emnet


Franzoua

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Trenger litt hjelp da eg akkurat har montert inn komponentsett på min Caddy 03'. Eg har ikke forsterker i bilen da eg ikke har subwoofere!

 

Utstyret eg har:

Hovedenhet:

Pioneer MVH-350BT - Kraftig bilstereo med Bluetooth

 

Komponentsett:

Gladen RS 165 - komponentsett (Produktdetaljer) [dynaBel AS]

 

Nå har eg målt at + er på + og - er på - til delefilteret. Og derfra til høytalerene er nye kabler merket og riktige!

Tweeterene skal være riktige da disse også hadde nye kabler. Likevel så kutter spilleren når eg skrur opp til volum 15-20. Og her føler eg vell ikke at eg har fått tilstrekkelig lyd for pengene 

 

Eg har tidligere postet en tråd som også er samme bilen:

http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/301635-kuttede-kabler-som-skal-til-cd-spiller-problem.html

 

Eg har snoket litt inne på forumet generelt og mange sier at det ofte er jordingen som kødder dette til. Noen som vet hvor den originale jordingen går? (Klarer ikke følge ledningen hele veien.

Har noen også svar på hvordan eg kan bli kvitt problemet så tas forslag mot med takk!

 

Håper noen er flinkere en meg på bilstereo! Hører fra dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen folkens! Takk for alle svar!

Har testa litt i dag med en 2,5mm2 kabel direkte fra batteri og inn på spilleren fot å sjekke om dette var problemet! Ganske rektig quatro :) da er det full trøkk i kassa!

 

Da er neste problem å finne riktige ledninger å bytte ut! Hvordan relè skal eg inn på? (Se bilde)

Hvilken av ledningene går til strøm på batteriet? ((Se bildet)klarer ikke følge ledningene da noen har endra farge osv.)

post-75948-13804855268001_thumb.jpg

post-75948-13804855268044_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke inn på noe relé i bilen. Som jeg skisserte i tegningen, du henter pluss fra batteriet som du igjen kjører via et standard relé som fås kjøpt over alt (Bilxtra, Mekonomen osv). Styrestrømmen til reléet henter du i ISO-pluggen i bilen, den ledningen som kun har spenning når nøkkel står i/tenning er på. Jord til spilleren henter du hvor som helst der det er god kontakt til chassis, og husk at jordledningen også må være minimum 2.5mm² - helst 4mm²

BF20.JPG

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår