Gå til innhold

Sliter med og stramme håndbrekket.

Ranger emnet


kimar

Anbefalte innlegg

Hei prøver og få strammet håndbrekk wiren men det skjer ingen ting.

Når jeg har strammet wiren mye så merker jeg det når jeg drar opp håndbrekket at det har blitt strammere men

det er alt da jeg kan trille bilen med håndbrekket på. Og nede ved akslingen så er wiren helt slakk.

Har wiren røket? Byttet bremse skiverbak og kunne ikke se noen feil med bremsesko ene til håndbrekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bare stramme wiren. Det er egen justering på bremsebåndene inni skiva. Sitter et tannhjul der. du kan vri på dette med en skrutrekker fra utsiden. Det skal justeres til båndene subber i skiva.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsebåndene inni skiva har et tannhjul øverst mellom bremsebåndene.

 

Jeg tror den delen som wiren går inn på bremsebåndene er rustet fast og derfor virker ikke håndbrekket. Tror nok det lureste er å demontere delene og smøre opp alle bevegelige deler. Så monterer du alt på plass og justerer inn bremsebåndene mot skiven slik at hjulet ikke går for tungt rundt. Bremsebåndene så vit er borti skiven. Gjør dette på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Fikk tid til og lese litt på nettet nå og min bil skal vist ikke ha tannhjul og justering ved bremsebåndene(nyere 740 har vist ikke dette). Kun justering under mittkonsolen. Dette er vist på 740 etter 88 og min er 90mod. Så det var riktig at jeg ikke hadde sett

noen tannhjul der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår