Gå til innhold

Koble baklykt, blir enten eller?

Ranger emnet


fagerdal94

Anbefalte innlegg

Kansje ikke rett plass, men.. Har en snøscooter jeg skulle sette på ei baklykt på i går, fra biltema. Da jeg koblet opp baklykta, fikk jeg enten baklys, som forsvant når jeg trykte på bremsen, ellers fikk jeg konstant bremselys, som ikke skjedde noe på når jeg trykte på bremsen.. Noen som vet hvorfor?

Er 3 ledninger ut fra scooteren, og tre fra lykta, og har funnet ut hva alle ledninge er til, har også prøvd alle mulige måter og koble dette på uten at set funker som det skal..

På den gamle lykta går det 4 ledninger ut, 2 til baklys og 2 til bremselys, der en ledning fra hver er koblet sammen så de blir til en ledning. Fant ikke ut om dette var jording.

 

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har 3 ledninger fra lykten skriver du.

Hva går de til på lykten?

En for felles jord ....... eller er jord gjennom feste skrue i skjerm ?

Har du en 2 i 1 (baklys + bremselys) pære/r eller har du 2 lyspærer (1 for baklys + 1 for br.lys)?

 

Hva var det orgi alt på snescooteren

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en ledning som er jording, en som er til baklys og en til bremselys? Er en svart, rød og grå ledning på lykten. Når jeg kobla den røde og grå på, funka ikke lykta før den svarte ble koblet, eller at jeg la den ned på tunnelen bak scooteren, så den fikk jording?

 

Bruk en prøvelampe også måler du de 3 ledningene for å finne ut hva som er hva. Hvis du har 3 ledninger så er det lys,bremselys,jord. Du har antakelig koblet feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg kobler til kord (svart) blir det to ledninger igjen, en til baklys og en til bremslys. Det jeg ikke får til, er og få baklys konstant, og bremslys når jeg kliper på bremsa. Enten får jeg ikke baklys, kun bremslys når jeg trykker på bremsa, ellers får jeg konstant bremslys, som det ikke skjer noe med når jeg trykker på bremsa, ellers får jeg baklys, der det forsvinner når jeg trykker på bremsa..

 

Har funnet ut hva alle ledninge på lampa er til, og scooteren.

 

Er ledlampe fra biltema, der baklys er en rekke i midten og bremselys på øverste og nederste rekke. Må vel ikke ha noe rele? Satt på led før og, men der var den liksom "todelt" der baklys var øverst (gikk to ledninger fra den) og bremselys var nederst (gikk to led inger fra denne også). Så tror jordingen på baklys og bremselys var sammenkoblet og gikk jt som en ledning på denne.

Prøvde og koble denne etterpå, og den funket som normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, litt for rotete å forstå hva du mener, kan du ta bilder / tegne ned nøyaktig hva du har?

Skulle jo ikke være nødvendig, men fulgte med noen slags instruksjoner fra Biltema?

 

Har du prøvelampe / multimeter slik at du kan sjekke og se nøyaktig hva som må kobles av ledninger fra s.scooter for å få hvert enkelt lys til å virke.

Endret av EaglePilot

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår