Gå til innhold

Har skiftet tannstang men er de indre endeleddene for lange?? HASTER

Ranger emnet


EirikA4

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Setter stor pris på hjelp fra dere nå!

 

Etter å ha montert ny tannstang og nye endeledd får jeg ikke justert mer på endeleddene, hjulene peker fortsat pittelitt innover.

 

Bil: Golf MKIV 2002 1,6l 16v

Har skiftet tannstang pga lekasje og i samme slengen kjøpte jeg nye endeledd.

Gjorde en tabbe og sammenlignet ikke lengden av de indre endeleddene på gammel og ny tannstang.

 

Tannstang: 1999 2007 Volkswagen Complete Power Steering Rack and Pinion Assembly USA Made | eBay

Endeledd: 2 Outer Tie Rod End Set for Volkswagen Golf IV 99 05 | eBay

 

Kan det være montert for lange "stenger" på tannstangen?

 

Jeg vurderer å kutte av på stengene ca 1,5 cm på hver side slik at det blir justeringsmuligheter så jeg kan få bilen på 4hjulskontroll.

 

Har dere noen tips å komme med?

EirikA4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange varianter av partnummer til tannstang for denne bilen.

 

Se link til en [russisk] delekatalog:

VOLKSWAGEN > Golf/Variant/4Motion > 2002 > Передняя ось, Дифференциал, Рулевое управление

 

jeg vil imidlertid tro at de alle burde være like lange.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har akkurat samme motoren og har:1J0422803A på venstre side og 1J0422804A på høyre på min men ser der e ein del forskjelige men trodde de var like på de som er produsert etter 02/2000 iallefall.

Kan vel kappe av men du må kansje gjenge opp inne i tannstangen etterpå om du ikke får skrudd endeleddene langt nok inn.

NB:tror de delenr eg har skrevet opp er for heile tannstangen med endeledd(styrekulene).

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår