Gå til innhold

Hjelp til å lese av feilkoder

Ranger emnet


Audi~duden

Anbefalte innlegg

Hei.

 

På min Audi A3 (1.6 FSI, 2005) har i det siste motorlampa startet å lyse. Jeg har til nå bare gått inn med vag.com og slettet feilkodene, men så komme de tilbake etter en ukes tid. (Vet det ikke er noen god idè og bare slette uten å fikse)

 

Og det er de samme feilene som kommer opp igjen og igjen. Da jeg konfronterte dette med en mer bilkyndig mente han på at det var mulig det kunne være bensinpumpa som var blitt dårlig. Siden lambdasensor for opp at (blandingen?) er "to lean".

 

På selve kjøringa med bilen har jeg ikke merket stort. Det eneste er kanskje at den er litt "dau" i 1 gir og revers. Altså ifra stille posisjon til bevegelse. (Vet ikke om det gir noen mening, men) og at i det siste har den kanskje ikke har startet like lett. (Noen ganger må jeg kinne litt lenger før den starter. Kanskje bare to sekunder, men absolutt merkbart.

 

Her er feilkodene;

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 03C-906-056-BAG.lbl

Part No SW: 03C 906 056 AP HW: Hardware No

Component: MED9.5.10 00 9276

Revision: 00000000 Serial number: AUX7Z0D7FNJ01K

Coding: 0000072

Shop #: WSC 00490 218 67664

VCID: 71E93C1868D9AF90DF5

2 Faults Found:

18359 - Radiator Fan 2 (V177)

P1951 - 002 - Movement Restricted / Jammed - Intermittent

18702 - Oxygen (Lambda) Sensor Signal B1 S2

P2270 - 001 - too Lean

Readiness: 0000 0001

------------

 

Takker for all hjelp jeg kan få!

Endret av Audi~duden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke eksoslekkasje før lambda? Om ikke kan det muligens være en løsning å bytte lambdasonden, de varer ikke evig ;)

Ellers er det fullt mulig å måle bensintrykket for å konstantere om det er noe galt med bensinpumpa.

 

Jeg vet ikke om det kan være eksoslekkasje. Men viss det hadde vært feil med lambda, hadde ikke bilen fjusket betydelig da? Dette var også feilkoder jeg leste av for en uke siden, den jeg leste av nylig glemte jeg å lagre, og det har ikke blitt til at jeg har koblet meg på igjen, men der var også en feilkode med NOx sensor, et eller annet.

Tidligere så jeg også på måleverdier når bilen sveiv, og jeg fikk opp verdier som bensintrykk og div, men jeg vet ikke om de er feil, for jeg vet ikke hva verdiene skal ligge på :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tregstartet motor har ingenting med lambda å gjøre. Du har gjerne høytrykkspumpe ved fuelrailen på din (med innebygd reguleringsventil N276), og om du har for lavt trykk så burde G410 (fuel pressure sender for low pressure) fange opp dette. Du får ta turen innom Møller :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår