Jump to content

Golf 3 stasjonsvogn starter ikke men har strøm

Rate this topic

Tvist
 Share

Recommended Posts

Idag tok jeg ut det gamle stereoanlegget i bilen og satt inn nytt men fikk ikke strøm.

Så prøvde jeg det som satt i igjen og nå var det ikke strøm i det heller.

Så jeg så inne i sikringsboksen der hadde ingen sikringer gått.

Jeg tok samtidig av en kobling til en defa boks som stod det siden alarmen ikke fungerer.

Men det som skjedde etter jeg hadde gjort alle disse tingene var at bilen ikke startet.

Må trille den igang for at den skal starte.

Kjøpte starter det var ikke den.

Kan det ha noe med alarmen og gjøre?

satt inn alt som det var før.

Men starter ikke.

Har akkurat kjøpt denne bilen.

Hva skal jeg gjøre for og få start?

Blir utrolig glad hvis noen vet hva som er feil.

Bruk gjerne litt mer beskrivende tekst enn "fikk ikke strøm" og "ikke starter" slik at vi har mulighet til å forstå hva du vil frem til. Om det er slik at startmotor ikke går rundt når du prøver å starte så sjekk startsperrereléet. Om du koplet ifra Defa-styreboksen så vil startsperrereléet bryte styrespenning til starteren - med det resultat at ingenting skjer når du vrir om nøkkelen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Bruk gjerne litt mer beskrivende tekst enn "fikk ikke strøm" og "ikke starter" slik at vi har mulighet til å forstå hva du vil frem til. Om det er slik at startmotor ikke går rundt når du prøver å starte så sjekk startsperrereléet. Om du koplet ifra Defa-styreboksen så vil startsperrereléet bryte styrespenning til starteren - med det resultat at ingenting skjer når du vrir om nøkkelen.

Jeg koblet av gamle stereoanlegget.

Satt inn nytt anlegg der jeg brukte samme ledninger som satt ifra før av og det passet.

Så så jeg at det ikke var strøm i det nye anlegget.

Da koblet jeg av det nye og koblet på det gamle for og sjekke om det var strøm på det gamle.

Det var nå ikke strøm på det gamle.

Så jeg så inne i sikringsboksen om noe var løst.

Det var da jeg koblet av defa boksen.

Men jeg koblet den på igjen.

Det var da jeg prøvde og starte bilen.

Men nå startet den ikke.

Men starter når jeg triller igang.

Det er strøm i dashbordet og andre steder utenom anlegget.

Satt i ny starter.

Men fortsatt så starter ikke bilen.

Vurderer og bare sette den på volkswagen.

Er det noe jeg kan gjøre?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

• Similar Content

• By gst93
      Har en Mitsubishi carisma 96 mod, 1.6. De siste månedene har jeg opplevd å ikke få start på bilen. Bensinpumpa går og det er en klikk-lyd, men ingenting annet skjer. Batteriet er også helt nytt, så feilen ligger ikke hos batteriet, og har ny nøkkel. I sommer fikk jeg ikke start, ventet til morgenen etterpå og da startet den uten problemer. Så gikk det fint i et par mnd helt til det samme skjedde på nytt. Morgenen etter var den i gang igjen. Har gått fint helt til de siste ukene, og intervallene mellom hver gang dette skjer blir bare mindre og mindre. Løsningen da har vært å starte den på gir. Den starter altså helt fint hvis den får stå noen timer, mens ved «småturer» eller hvis jeg starter bilen, slår den av igjen og prøver starte den på nytt rett etter så vil den ikke. Må jeg bytte starter? Hvis ja, hvordan kommer jeg til og får byttet den? Den sitter veldig kinkig til. Går man under bilen og bytter den nedenfra? 
    • By Ammans
      Kan noen hjelpe meg med å identifisere hvor i motoren/del denne ulyden kommer fra. Når jeg prøver å gi litt gass så kommer denne lyden. Har lagt ved link til video

• By Djraha
      Hei! 
      Jeg kan nærmest ingenting om bil og var så uheldig at min wv transporter fra 2007 begynte å brenne i Italia. Verkstedet her utsetter jobben de har fått og jeg har ganske lite tillit til dem. Derfor ønsker jeg å vite hva noen andre syns eller høre om noen har hatt lignende opplevelser.

Jeg hadde kjørt bilen i en drøy time i ganske bratt terreng, det luktet litt svidd, jeg stoppet bilen med motoren i gang, da jeg stoppet kom det voldsomt med røyk opp av panseret. Fortsatt ingen varsellamper og motoren gikk fortsatt. Jeg så at det var flammer under bilen, som utelukkende kom fra et panel som halveis hang ned fra motoren å traff bakken. Jeg slukka flammene med pulveraparat. Motoren gikk fortsatt og ingen varsellamper. Skrudde av bilen etter dette å ringte naf som kom med bergningsbil. 
      Har noen noe greie på hva som kan ha skjedd? Og vil det ha påført stor skade? Jeg kan ikke se noen andre voldsomme feil under motoren der flammene traff annet enn sot. Panelet som var i flammer falt helt av og er ødelagt, men det er kanskje ikke så viktig? 

Takk for hjelp!! :) 
    • By Robin1234
      Heisann
      Jeg er på utkikk etter en stor stasjonsvogn med litt motor som kan brukes som hyttebil med mye bagasje og opptil 5 passasjerer. 
      Tenker å bruke opptil 200K. Bilen bør ikke være for gammel eller ha kjørt veldig langt. 
      Hvilke merker og modeller bør jeg vurdere? Noen som har råd? 
    • By cpt.olsen
      Heisann, jeg har en vw golf 1996, 1.6L GL, det er en jubileums bil. Den har fortsatt emblemene på dørene og setene med vw logoen. Er det noen som vet hvor mye en sånn bil er verdt, evt hvor mange det er av den i norge? 
  • Populære emner nylig

• Recent Achievements

• martinlol went up a rank
      Korporal
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy