Gå til innhold

Golf 3 stasjonsvogn starter ikke men har strøm

Ranger emnet


Tvist

Anbefalte innlegg

Idag tok jeg ut det gamle stereoanlegget i bilen og satt inn nytt men fikk ikke strøm.

Så prøvde jeg det som satt i igjen og nå var det ikke strøm i det heller.

Så jeg så inne i sikringsboksen der hadde ingen sikringer gått.

Jeg tok samtidig av en kobling til en defa boks som stod det siden alarmen ikke fungerer.

Men det som skjedde etter jeg hadde gjort alle disse tingene var at bilen ikke startet.

Må trille den igang for at den skal starte.

Kjøpte starter det var ikke den.

Kan det ha noe med alarmen og gjøre?

satt inn alt som det var før.

Men starter ikke.

Har akkurat kjøpt denne bilen.

Hva skal jeg gjøre for og få start?

 

Blir utrolig glad hvis noen vet hva som er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne litt mer beskrivende tekst enn "fikk ikke strøm" og "ikke starter" slik at vi har mulighet til å forstå hva du vil frem til. Om det er slik at startmotor ikke går rundt når du prøver å starte så sjekk startsperrereléet. Om du koplet ifra Defa-styreboksen så vil startsperrereléet bryte styrespenning til starteren - med det resultat at ingenting skjer når du vrir om nøkkelen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk gjerne litt mer beskrivende tekst enn "fikk ikke strøm" og "ikke starter" slik at vi har mulighet til å forstå hva du vil frem til. Om det er slik at startmotor ikke går rundt når du prøver å starte så sjekk startsperrereléet. Om du koplet ifra Defa-styreboksen så vil startsperrereléet bryte styrespenning til starteren - med det resultat at ingenting skjer når du vrir om nøkkelen.

 

Jeg koblet av gamle stereoanlegget.

Satt inn nytt anlegg der jeg brukte samme ledninger som satt ifra før av og det passet.

Så så jeg at det ikke var strøm i det nye anlegget.

Da koblet jeg av det nye og koblet på det gamle for og sjekke om det var strøm på det gamle.

Det var nå ikke strøm på det gamle.

Så jeg så inne i sikringsboksen om noe var løst.

Det var da jeg koblet av defa boksen.

Men jeg koblet den på igjen.

Det var da jeg prøvde og starte bilen.

Men nå startet den ikke.

Men starter når jeg triller igang.

Det er strøm i dashbordet og andre steder utenom anlegget.

Satt i ny starter.

Men fortsatt så starter ikke bilen.

Vurderer og bare sette den på volkswagen.

Er det noe jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår