Gå til innhold

Selges: Volvo 740 230FK 16v proffbygd, turbo og kompressor, 550-600hk

Ranger emnet


domino85

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier!

Vurderer å selge prosjektbilen min. Behøver ikke å selge den, men tenkte å sjekke interessen!

 

Motoren er bygd med et meget velfungerende turbo-kompressorsystem. kompressoren lader ca 0.7 bar ved full gass på tomgang, hvor turboen tar trykket videre opp ved ca 3500 RPM. Turboen tar da ladetrykket til 1.5 bar. MAP- sensor til å ta ladetrykket videre opp følger med.

 

Bilder finnes på følgende link: Har også endel bilder på min facebook-profil, kan legge til seriøse kjøpere.

 

Dans Volvo 740 16V turbo+kompressor ? Vad händer i garagen ? Sävar Turbo Site

 

Klipper og limer inn info fra tråden min på savarturbo.se:

 

MOTOR:

- B230FK blokk, borret opp og honet

- Viseco custom stempler, ca 1mm squish

- Penta veiv, lagerbaner slipt ned 0,25 mm for null kast i veiva. balansert.

- H-profil råder

- Teflonskraper mot veiva + vindage tray

- Original bunnpanne med en skvalpeplate montert.

- 230FK oljepumpe(high flow) med oljeunderspyling av stempler

- Skjærkantspakning

- 16V-topp, lett portet med originale ventiler og originale kammer med justerbare kamdrev. Originalfjærer shimmet opp for å gi et litt kraftigere og jevnt fjærtrykk på alle ventilene

- Grenrør fra Ajden

- HKS wastegate med screamerpipe, rett ned

- T3/T04E kinaturbo

- Grenrør, wastegate og eksosdel av turbo keramisk coatet.

- Grenrør, screamerpipe og downpipe viklet med eksosbandasje og lakkert med high-temp lakk

- Kina-intercooler

- Summit Racing Aluminum Racing Radiator 24in x 16in x 1,75in

- Flex-a-lite Low Boy Electric Fan, 16in, 18A

- Earls Performance Oljekjøler, 4 in. x 14 in. x 2 in

- Earl's Performance Billet Aluminum Sandwich Style Oil Thermostat

- Canton Racing CM Spin-On Oil Filter, 8 micron, utskiftbare filter i syntetisk fiber, ingen bypass reliefvalve

- BMW 3" gasspjeld

- Custom plenum i stål.

- Custom fuelrail med 630cc dyser

- 100A dynamo

- Eaton m62 kompressor, med elektrisk styrt resirkuleringsventil

- Custom 3" enveisventil

- Registerdrev i stål

- Custom remhjul på veiv i aluminium

- B21 svinghjul, vektredusert til 6,2 kg, balansert

- 92mod. BMW M5 trykkplate, balansert

- 4puck ufjæret sinterlamell til ZF-kassen

 

Bilen:

- Fjernet alt av unødvendig interiør og vekt

- Batteri flyttet til bagasjerommet

- Originalt ledningsnett fjernet, eget ledningsnett bygd

- Montert lettvekts varmeapparat

- Lagd nytt instrumentpanel

- Bygd elektrisk servo fra 2006 mod. Opel Corsa

- ZF M3 girkasse fra bakaksel.se

- Mellomaksling fra volvo 940

- Flyttet festet til mellomlagret til mellomakslingen ca. 25mm fram for at mellomakslingen skulle rekke fram til girkassa

- Fuelcell med AN-fuelsystem hele veien, 044-pumpe, Aeromotive regulator

- brannvegg godkjent på biltilsynet

- bremsepapirer med godkjent effekt til veibruk foreligger (da med kompressoren utkoblet)

- 3" JT superflow eksos

- 17" eiker-felger

- matt svart

- hvite blink

- 90-mod. baklys med hvite blinklys

- gruppe A-vinge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår