Gå til innhold

Toyota Carina E med motorfusk

Ranger emnet


StigRoar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har det seg sånn at på tross av bytte av plugger, pluggledninger, coil og fordelerlokk, så fusker fremdeles den turkise drittbilen.. Det er på de to midterste sylinderne(2 stykker!!) og det kommer og går uavhengig av mønster. Men helst når den er varm da. Har snakka med en kar om at det kanskje kunne være dysene, og jeg har da tenkt å bytte om plasseringene på dysene, slik at dyse 1 og 4 byttes med 2 og 3.

 

Høres dette søkt ut, ellerkan dette være feilen? Noen der ute med lignende problem som vet hva det er? Som jeg får hørt overalt: "dette kan være maaange grunner til"...

 

Hvordan demonterer jeg dysene om det er det jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det kan være dyser ja, med tanke på bil modell du beskriver. har vært borti flere som har gjort det samme som deg men måtte skifte dyse på syl.2 og 3 syl. før fjuskingen blei borte.

 

Når fjuskingen inntreffer ta av stikkeren til ein av dysene mens motoren går (f.eks cyl 2)

hør deretter om motoren får eit annet ganglag, gjør den det?(fjusker motoren "mer" er alt i orden) sett så på igjen kontakten(fjuskingen forsvinner) og prøv neste syl. fortsett sånn til du kan ta av ein kontakt(på dysa) og ikkje merker noe endring på motoren, da har du lokalisert feilen.

 

:wonder:

Har ein carina e ståans skal ta og sjekke ikveld om du må skru eller dra ut dysene eg.

 

PS:høres ikkje dumt ut det, men bør da skifte pakninger for å forhindre lekkasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan prøve og tilsette dyserens hvis du har drivstoff filter i motorrommet tilgjengelig.

hell ut ca halvparten av drivstoffet i filteret - tilsett så dyserens - sett sammen filteret m.m - Fyr opp og full gass (hold ca 30sec) - så er det bare å håpe at nåla og dyse kanalene har blitt reine.

 

Skånsomt for motor kan vell diskuteres, men en mulighet...

Dette er ein metode som Mercedes verkstedene i lande liker ved ujavn gange pga dyser, på mercedes.(kan jo være en ide og varmkjøre først for dem som ønsker det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gokky: Tusen takk for gode tips! Skal sjekke ut det med dyserensen først. Men det du snakker om angående kontaktene til dysene, vil det i det hele tatt ha noe forskjell på motorens fusking når den ikke går på sylinder 2 og 3..? Vil jeg da høre forskjell på motorgangen om jeg tar av dysekontaktene om den allikavel ikke får tenning på disse sylindrene?

 

Ser også flere som tar ut dysene for å legge dem i et bad med dyserens eller lignende. Er ikke dette noe å anbefale.?

 

Igjen, tusen takk for nyttige tips! Skal straks gå ut å se om jeg ser bensinfilteret i motorrommet! :)

 

 

Xenonkungen: Vectraen er savnet! ;) HID.. nei jeg mener RIP.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår