Gå til innhold

1998 Audi A6 2.8 quattro. Er det bra biler!?

Ranger emnet


robinsalvesen

Anbefalte innlegg

Har en slik. Selv om det er en tilårskommen bil er den en drøm å kjøre.

Motorene er stort sett meget gode om de er godt fulgt opp med oljeskift, reg.reim og kjedestrammere på kammene. Oljeskift/service gjelder på Tiptronickassen om den har det.

Forstillingen er lik på A4 ja(dessverre).

Dobbelt opp av drivverk gjør at man kan måtte regne med litt mer kostnader på dette over tid.

Forbruk på min er ca 0,9-0,95 på langkjøring på østlandet, litt mer(ca 1,0-1,1) på langtur litt opp i dalom og en god slump over literen på bytur.

Er du gnien på forbruket så er ikke dette bilen for deg. Jeg ser det heller som hva jeg får igjen av kjørekomfort og kjøreglede enn hva det koster å fylle opp tanken.

Deletilgangen er enorm i Tyskland(eBay blandt annet) samt mange som driver som delepushere her i landet.

Rust er ikke noe særlig problem men forskjermsrust og dørrust kan forekomme.

Alle biler har svakheter men min mening er C5 bilene er noe av det bedre av tilårskommende biler.

Om du leter litt nedover i trådene her så finner du flere erfaringer av både 2,8 og 2,4 VS 2,8.

Om den du har sett på er i god stang og fulgt opp og prisen er rett så kan dette være et godt kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med disse motorene er at ved såpass km stand så pleier det og lekke olje fra en rekke plasser. Spesielt toppdekselpakninger.

Du kommer til og slite med og få den under literen siden det er quattro. Skifte registerreim på disse, om du ikke har noen til å gjøre for det for deg så kan du regne med ti tusen på et verksted. Er vel 120 tusen km på disse så om det ikke er skiftet på den nå så er det sikkert på tide igjen.

 

Samme multilink oppheng på disse så det bør sjekkes nøye om den ikke har vært på eu kontroll i det siste.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår