Gå til innhold

Fargekode for lakk

Ranger emnet


KolsGolf

Anbefalte innlegg

Hallois!

 

Vel, nå holder jeg på med å pusse opp Golfen min (MK2, 1992), og må derfor lakke en del.

 

I bagasjerommet finner man en merkelapp der fargekoden for bilen står. I mitt tilfelle er fargekoden

 

L90E Alpinweiss.

 

Fattig og nevenyttig som jeg er, bruker jeg spraybokser fra Biltema.

Utbedringslakk Volkswagen / Audi - Biltema

 

Guiden over foreslår farge 36-7309. Denne fargen er hakket for hvit! Jeg trenger en bittelitt gulere lakk.

 

Har noen erfaring med Biltemas lakker, med tanke på farge, eller forslag til hvilken farge som likner mer på L90E? Jeg ser helst at forslagene innbefatter lakker fra Biltema, da jeg må få kjøpt det i mårra og bli ferdig innen søndag. Det her er bare siste finish'en!=)

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså.. om du trur biltema og alle de andre "ferdig" boksene på noen måte skal matche den originale "gulnede" hvitfargen så tar du nok skremmende feil :)

 

til og med de som blander treffer aldri hundre prosent uansett

 

Jeg skjønner jo at ferdigbokser aldri vil treffe helt, men det finnes antakeligvis en farge og en produsent som vil være MEST lik ikke sant, og det er dét jeg spør om her.

 

Nå snakka jeg akkurat med Mekonomen, og der sa selgeren at den fargen de selger er Alpinweiss. Jeg aner ikke om de gjør som Biltema, at de har en farge som er mest lik, eller om det faktisk er riktig, men skal nå ta en tur seinere.

 

Blir også å ringe BilXtra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt motip på 3-4 biler i forskjelige farger og er velldig fornøyd med den,biltema er ikke lik det kunne like gjerne vært ein heilt annen farge.

Om du tar med bilen eller ein liten bit av fargen pleier de og ha ett fargekart med motip sine farger sånn att du kan dobbeltsjekke att det blir likt.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår