Jump to content
Bilforumet.no
Niels999

Finnes det flere der ute med større problemer med sin X3 2.0D?

Rate this topic

Recommended Posts

Hei, første gang jeg poster her. Jeg kjøpte en bruktimportert X3 2007 modell i April 2011. 67K km.

 

August 2011 ryker turboen, fikk heldigvis dekket dette på 5 års garanti / 100K via autorisert BMW verksted Furubakken i Bærum. Spurte også om dette var en kjent feil på X3'n, men fikk ikke noe svar på dette. Fulgt alle servicer på Furubakken siden og forhørt meg om hva som er vanlige slitasje, etc. ved gitte km.stand. Full 120K Service i April i år og ingen bemerkninger fra Furubakken.

 

Fredag lyser den samme DDE lampen som forrige gang, men nå er det noe annet. Her er en diagnose fra Furubakken Bilverksted;

 

Motorstopp, påvist at høytrykkspumpen har skåret seg. Dette har gitt spon i hele drivstoffsystemet på høytrykksiden. Alle komponenter på høytrykksiden må skiftes. Pris reparasjon 57K NOK, hallo!

 

Dette er selvfølgelig veldig skuffende på en bil som bare har gått 132K km og ikke en bil i "premium" segmentet verdig. Den eneste forklaringen de kunne ha, var at det kanskje har vært feilfylt drivstoff på den. Jeg har ikke kontroll på de første 67K km (da den gikk i Tyskland), men har kontroll på mitt eget bruk som er fra 67K til 132K. Høres jo ut som en merkelig forklaring at bilen kan gå uten problemer (med unntak av turboen) i 65K km som er mitt bruk, som selvfølgelig ikke har vært med bensin.

 

Uansett, jeg er interessert i å høre om det er flere med samme problem her. Jeg er i kontakt med en annen som har samme problem som meg (prisen de skal ha er en ting, men ikke minst at høytrykkspumpe ryker allerede etter 132K). Vi tenker oss et felles fremstøt overfor BMW Norge for å få en forklaring. Reparasjon kan vi sikkert få utført i Sverige eller hos noen andre til en fornuftig pris, noen som kan gi oss anbefalinger?

 

På forhånd takk og hører fra dere.

 

Mvh

Niels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Har akkurat samme problem på min 2008 mod X3, men nå koster det kr. 78'

Først turboen som ble skiftet på garantien og for en uke siden høytrykkspumpen, spon, dyser og hele sulamitten.

 

Alt må skiftes, dette etter at det for 14 dager siden ble utført service og EU kontroll.

Dette henger gjerne ikke sammen men det må da være et problem generelt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.