Gå til innhold

Finnes det flere der ute med større problemer med sin X3 2.0D?

Ranger emnet


Niels999

Anbefalte innlegg

Hei, første gang jeg poster her. Jeg kjøpte en bruktimportert X3 2007 modell i April 2011. 67K km.

 

August 2011 ryker turboen, fikk heldigvis dekket dette på 5 års garanti / 100K via autorisert BMW verksted Furubakken i Bærum. Spurte også om dette var en kjent feil på X3'n, men fikk ikke noe svar på dette. Fulgt alle servicer på Furubakken siden og forhørt meg om hva som er vanlige slitasje, etc. ved gitte km.stand. Full 120K Service i April i år og ingen bemerkninger fra Furubakken.

 

Fredag lyser den samme DDE lampen som forrige gang, men nå er det noe annet. Her er en diagnose fra Furubakken Bilverksted;

 

Motorstopp, påvist at høytrykkspumpen har skåret seg. Dette har gitt spon i hele drivstoffsystemet på høytrykksiden. Alle komponenter på høytrykksiden må skiftes. Pris reparasjon 57K NOK, hallo!

 

Dette er selvfølgelig veldig skuffende på en bil som bare har gått 132K km og ikke en bil i "premium" segmentet verdig. Den eneste forklaringen de kunne ha, var at det kanskje har vært feilfylt drivstoff på den. Jeg har ikke kontroll på de første 67K km (da den gikk i Tyskland), men har kontroll på mitt eget bruk som er fra 67K til 132K. Høres jo ut som en merkelig forklaring at bilen kan gå uten problemer (med unntak av turboen) i 65K km som er mitt bruk, som selvfølgelig ikke har vært med bensin.

 

Uansett, jeg er interessert i å høre om det er flere med samme problem her. Jeg er i kontakt med en annen som har samme problem som meg (prisen de skal ha er en ting, men ikke minst at høytrykkspumpe ryker allerede etter 132K). Vi tenker oss et felles fremstøt overfor BMW Norge for å få en forklaring. Reparasjon kan vi sikkert få utført i Sverige eller hos noen andre til en fornuftig pris, noen som kan gi oss anbefalinger?

 

På forhånd takk og hører fra dere.

 

Mvh

Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har akkurat samme problem på min 2008 mod X3, men nå koster det kr. 78'

Først turboen som ble skiftet på garantien og for en uke siden høytrykkspumpen, spon, dyser og hele sulamitten.

 

Alt må skiftes, dette etter at det for 14 dager siden ble utført service og EU kontroll.

Dette henger gjerne ikke sammen men det må da være et problem generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår