Gå til innhold

Hyundai Accent dør i fart

Ranger emnet


gst93

Anbefalte innlegg

Bilen er en hyundai accent 95 modell. For en drøy uke siden begynte den å "hakke" litt, mens jeg kjørte. Uansett om det var lavt eller høyt turtall og fart. Selv om jeg holdt gassen inne, kunne det være som om den på en måte bråbremsa et ørlite sekund. tenkte ikkenoe mer over det, men etterhvert ble det bare verre. Det begynner med at den hakker litt, så synker farta og bilen "dør" ut. Får heller ikke gasset noe, for da høres det ut som den skal kveles. Må skru av tenninga å starte bilen på nytt, og den starter helt uten problem. Dette er såklart både irriterende og skummelt, spesielt hvis jeg skal kjøre på en vei med høy hastighet med biler bak meg, eller i lyskryss osv. Prøvde å fylle på full tank, og da gikk den uten problemer i et par dager, så skjedde det igjen. Fylte full tank, selvom det var igjen halv tank, men tenkte at det kanskje ordna seg etter det, denne gangen også. Men så skjer det igjen og igjen. Den kan også stoppe helt plutselig mens jeg står stille, både på tomgang eller hvis den står i 1.gir.

 

Kan det være bensinpumpa?

Har lest at det kan være alt fra bensinpumpa, coil, plugger, bensinfilter osv, til sikring og dårlig kontakt. Men ifølge forrige eier ble både plugger og bensinfilter skiftet for ikke lenge siden.

 

Noen som har noe erfaring med dette, eller har peiling på hva som er galt? Og blir det evnt en dyr reperasjon?

Ellers så er bilen helt toppers, så vil gjerne finne ut av dette å få fikset på det før det blir enda verre...

Endret av engzelius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe motorlampe på denne som lyser? Uansett så bør du starte med en diagnose på den. Kan være alt fra en possisjonsføler til deffekte tennpluggledninger og eller muligens coil.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår