Gå til innhold

audi a6 1.8t 2000mod. går i nødmodus

Ranger emnet


smirre92

Anbefalte innlegg

hei. har en audi 1.8t 2000mod. bilen er chippet til 210hk. plages med turbotrykk og att den går i nødmodus. skiftet ut n75 ventilen da den plutselig bare ladet 0.3 med n75. kjøpte inn mbc og stillte til 1.2 ladetrykk. men den lugger og går ureint, og går i nødmodus ved hard pådrag(ikke hele tiden, men ofte!) fikk en kompis til å lese av feilkoder og tok da bilde av alle feilkodenene. hvis noen har vorre borti det samme og kan hjelpe meg å førstå dem:) Har også gådd over slanger. ingen vakumslipp osv.. [ATTACH]40189[/ATTACH] fikk desverre ikke rotert bilde... håper på svar og tips:)

post-73977-138048552284_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17956/P1548/005448 - Boost Pressure Controle Valve (N75): Open Circuit [h=4]Possible Symptoms[/h]

  • Irregular behaviour
  • Loss of power
  • Limp mode

[h=4]Possible Causes[/h]

  • Wiring and/or connections faulty (short circuit)
  • N75 faulty

[h=4]Possible Solutions[/h]

  • Check wiring and connections
  • Check / Replace N75

 

17743/P1335 - Engine Torque Monitor 2: Control Limit Exceeded [h=4]Possible Symptoms[/h]

  • Malfunction Indicator Light (MIL) ON
  • Reduced Power

[h=4]Possible Causes[/h]

  • Intake hose(s) or intake system leaks (Unmetered Air) after MAF
  • Intake Air Temperature sensor faulty
  • Mass Air Flow Sensor (G70) faulty
  • Engine Coolant Temperature sensor faulty
  • Restricted Air or Fuel Filters

[h=4]Possible Solutions[/h]

  • Check intake hose(s) or intake system for leaks (Unmetered Air) after MAF
  • Check Intake Air Temperature sensor
  • Check Mass Air Flow Sensor (G70)
  • Check Engine Coolant Temperature sensor
  • Check Air and Fuel Filters

[h=4]Special Notes[/h]

 

16622/P0238/000568 - Manifold Pressure/Boost Sensor (G31): Signal too High [h=4]Possible Symptoms[/h]

  • Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

[h=4]Possible Causes[/h]

  • Wiring/Connector(s) from/to Manifold Pressure/Boost Sensor (G31) faulty
  • Manifold Pressure/Boost Sensor (G31) faulty

[h=4]Possible Solutions[/h]

  • Check Wiring/Connector(s) from/to Manifold Pressure/Boost Sensor (G31)
  • Check Manifold Pressure/Boost Sensor (G31)

 

16490/P0106/000262 - Manifold / Barometric Pressure Sensor (G71) / (F96): Implausible Signal [h=4]Possible Symptoms[/h]

  • Erratic Idle

[h=4]Possible Causes[/h]

  • Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
  • Leak in Air Intake and/or Exhaust
  • Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96) faulty
  • Engine Control Module faulty

[h=4]Possible Solutions[/h]

  • Check Engine Control Module Software Version
    • See Special Notes for Details

     

    [*] Check Timing

    • See Special Notes for Details

     

    [*] Check Wiring and/or Connections from/to Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)

    [*] Check for Leak in Air Intake and/or Exhaust

    [*] Check/Replace Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96)

    [*] Check/Replace Engine Controle Module

[h=4]Special Notes[/h]

  • On certain smaller Engines we've seen cases where a buggy Engine Control Unit Firmware can cause these fault codes, additionally there are known Problems with the Timing Chain Tensioners which can also result in these fault codes. Please refer to the related TPL/TSB for more instructions.

 

 

Ser ut som de fleste kodene går på innsuget og Manifold/Barometric Pressure Sensor (G71)/(F96),den siste koden såg skummel ut men også den refererer til samme sensor.

Eg hadde nok prøvd og bytte den sensoren og sett om ikke kodene forsvinner men før du bytter test att alle slanger er heile og tilkoblet og att innsuget ikke lekker.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

visste seg att forrige eier av bilen løy om chip. men må fremdeles skifte disse sensorene. Glemte å si att dette er en APU motor. fant ingen sensor ved ecu. er anderledes på ledningsnett enn AEB motor. hvor kan sensoren stå på APU motoren da? den på IC har jeg funnet. men ikke den som er på bilde over

Endret av smirre92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår