Gå til innhold

RS2 utbedringer

Ranger emnet


audiporsche

Anbefalte innlegg

Heisan!

 

Har hatt RS2en i ett drøyt år nå og har ett par ting som må ordnes:

 

1. Bilen har den typiske rykkingen i drivlinjen i lave gir på tomgang (som og kan kjennes i girspaken), som gamle biler ofte har. Det gode her er jeg VET det kan ordnes fordi i ett par uker etter at tok ut clutchen (og girkassen ved bytte av utløserlageret) så var denne rykkingen helt borte og drivlinjen helt tight, inntil det kom tilbake igjen - men hva kan dette slakket/nykkingen skyldes?

 

2. Det er nå KW1 på bilen og dette er litt for lavt. Problemet er at justeringen har irret fast så det ikke er lett å heve og dekkene tar oppi innerskjermene når de er helt i bunn. Dessuten er det ikke så behagelig når det "bunner" i fartsdumper (mitt KW1 mangler vist bumpstops og man får den metall-mot-metall-dunket). Hvilke alternativer har jeg for å gjøre dette bedre?

(Ps: H&R monotube, som mange anbefaler, vil koste meg kr15.000 + arbeid da jeg ikke har originalfjærbeinene å sende tilbake som pant, så det er litt penger.)

 

3. Girkassen har antakelig dårlige synchringer i første og andregir (tungt å sette i disse girene). Hva kan jeg forvente at vil de koste å ordne (ta ut, åpne og overhale girkasse) og er det noen som kan anbefales her i Oslo/østlandsområdet for dette?

 

Takk for svar.

Endret av audiporsche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

1. Bytt foringer og innfestninger til motor, girkasse og diff.

2. Kjøp nytt, noe som er brukbart. Lavt og tøft hjelper lite når det under kjøring er ubrukelig ;)

3. Begynn med å bytte girolje, kan hjelpe. Dårlige synk-ringer kjennes igjen på skrapelyd ved giring, om tregt å få i gir (uten lyd) så er oljen synderen, dvs. synk-ringene klarer ike bryte oljefilmen og synkronisere. Kjøp olje med riktige spec!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Motorfester og girkassefester skal være byttet til en hardere type fra 034Motorsport av forrige eier så disse er forhåpentligvis ok. Foringer til kasse og bakdiff er bestilt.

 

3. Girolje er Omega690 og nettopp byttet så det skal være bra. Snakket med han som skal overhalle kassen og han mente det kunne være en muffe mellom 1 og 2 gir evt også synkringene.

Kan det være andre slitedeler som er verdt å skifte ifbm giroverføringen når girkassen er tatt ut? (vil helst ha girspaken/overføringen så presis som mulig og at det holder seg)

Endret av audiporsche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår