Gå til innhold

Powerboks fra 105hk til 130hk motor?

Ranger emnet


Josruu

Anbefalte innlegg

Har lyst til å tune motoren min (130hk) og har kommet over en boks som har sittet på en -07 1.9tdi 105hk. Boksen kan nok helt sikkert brukes med en omprogrammering i verste fall men er det samme ledningsnett på 105hk og 130hk motoren? På bildet av boksen jeg har fått tilbud om så er det runde kontakter. I verste fall må jeg ha nytt kabelsett og da begynner det å nærme seg så jeg kan kjøpe alt nytt...

 

Fint om noen vet dette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp deg powerboks. Søk rundt på nettet, eller her på forumet så får du vite hva vi synes om de boksene ;)

 

Om du vil ha mer effekt i motoren din så få bilen/hjernen i bilen reprogrammert. Koster litt mer, men er 10x bedre enn tuning bokser som tuller med signalene i bilen.

 

Onkel har tuning boks i bilen sin, og da det er under -10'C ute så starter ikke bilen. Kobler han vekk boksen fyrer bilen lett opp

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en DTE boks og de er det sjeldent lager noe tull. Jobbet på Mb verksted i noen år og det var ikke få biler som hadde dte boks montert(dte lå i nabobygget) og ingen av bilene hadde noengang feil tilknyttet boksen. De har også en ekstremt liten feilrate på boksene sine. Hadde det vært ett annet merke så hadde jeg nok styrt litt unna men så lenge jeg vet hva det er så er det greit for meg. Lurte bare på om det var like kontakter på 105 og 130 motoren og det er det visst. Har også flere kompiser som har hatt dte bokser på bla Ford, Mb, audi, vw, Peugeot og de har ikke hatt problemer tilknyttet boksen og da har de hatt boksene i bruk i ett par år.

 

En annen kompis kjøpte en Powerboks fra Sverige til sin 1,9tdi 130 og den er det mye tull med. Bilen går i nød hvis den kommer over x antall RPM osv. Så alle bokser skal nok ikke dras under samme kam. Men selvsagt er jeg enig i at å chippe er ett bedre alternativ, dog en del dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en DTE boks i min Mondeo, større dritt skal en lete lenge etter.

Bilen gikk ikke på tomgang, nødmodus ved fult pådrag i 4-->

 

Prøvde også dette på 101hk Touran, sotet værre enn en trimma cummins diesel.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår