Gå til innhold

Nettbutikker til bilprodukter i Norge!!

Ranger emnet


Apehatten

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg som mange andre her inne har en del bilprosjekter og handler en del til bilen, både stæsj og deler på nett.

Har handlet mye i utlandet og Ebay, som er billig men litt utrygt.

Nå dette året har det jo blomstret med Norske aktører på dette markedet.

 

Mine erfaringer så langt er med:

Bildeler på nettet | Skruvat.no - Bilreservdeler till lave priser / kanske billig, men mangler mye deler.

Bildeler på Nett ? Karosseri ? Hjullager ? Bremseskiver / bobb bobb i pris, men større utvalg, ikke så mye bra deler.

Delespesialisten.no / litt dyrere enn de andre, men veldig mye bra merker og bl. annet senkesett fra Eibach...

 

Har dere handlet hos noen av disse eller gjort dere dårlige/gode erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delene på Skruvat er billige, men ikke av bra kvalitet. Jeg driver med salg av bildeler på fritiden og har sammenlignet priser på delene de selger, og ser at selv om de selger dem ganske billig (for Norge), tjener de ganske mye på dem. Et eksempel 33646 Hjullagersett, foran HONDA ACCORD IV, ACCORD V, ACCORD VI, ACCORD VII - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat

Man tror kanskje at den er en grei pris, men jeg får den samme delen (av samme produsent) til ca 180kr fra utlandet... Jeg ser at det er mange som kjøper deler derfra og sier at det er gode priser der osv, men det er mulig å få dem enda billigere, eller å få deler av bedre kvalitet til samme pris andre steder.

 

Samme med DinDel.no - http://www.dindel.no/index.php?option=com_virtuemart&car_id=15660&groupnodeid=100578&flag_v=1

Denne får jeg kjøpt for ca 100kr... OPTIMAL er jo billig dritt...

 

Og Delespesialisten - http://www.delespesialisten.no/Bildeler-1/Clutchsett-100051/Sachs-clutchsett-AU-A4-A6VW-P.../6047

Får denne til ca 900kr...

 

Så hvis du vil spare, kjøp fra nettbutikker i utlandet eller ebay. Har ikke funnet en butikk i Norge som ikke prøver å tjene minst 100-200% på deler, men det er jo dyrt å drive firma/butikk her...

Endret av Jägermeister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delene på Skruvat er billige, men ikke av bra kvalitet. Jeg driver med salg av bildeler på fritiden og har sammenlignet priser på delene de selger, og ser at selv om de selger dem ganske billig (for Norge), tjener de ganske mye på dem. Et eksempel 33646 Hjullagersett, foran HONDA ACCORD IV, ACCORD V, ACCORD VI, ACCORD VII - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat

Man tror kanskje at den er en grei pris, men jeg får den samme delen (av samme produsent) til ca 180kr fra utlandet... Jeg ser at det er mange som kjøper deler derfra og sier at det er gode priser der osv, men det er mulig å få dem enda billigere, eller å få deler av bedre kvalitet til samme pris andre steder.

 

Samme med DinDel.no - http://www.dindel.no/index.php?option=com_virtuemart&car_id=15660&groupnodeid=100578&flag_v=1

Denne får jeg kjøpt for ca 100kr... OPTIMAL er jo billig dritt...

 

Og Delespesialisten - SAC 3000-951210 - Sachs clutchsett AU A4,A6/VW Passat 1,8* - Delespesialisten.no

Får denne til ca 900kr...

 

Så hvis du vil spare, kjøp fra nettbutikker i utlandet eller ebay. Har ikke funnet en butikk i Norge som ikke prøver å tjene minst 100-200% på deler, men det er jo dyrt å drive firma/butikk her...

 

Har ikke så veldig mye erfaringer med handel fra utenlandske nettbutikker, har kjøpt noe på Ebay, men hvordan er det med frakt i fra utlandet? En del bildeler er jo tunge og hvor mye dyrere er frakten fra eksempelvis Tyskland til Norge? Hvordan er det med reklamasjon og toll? Det er på en måte den tryggheten som forsvinner for meg når jeg handler på ustø grunn i utlandet, så derfor jeg har holdt meg til de Norske så langt i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo betale moms på alt du importerer (over 200kr). Det er litt vanskelig med reklamasjon på deler kjøpt fra utlandet da de må mest sannsynligvis returneres, som koster en del også. Er det noen deler du trenger nå? Jeg bestiller deler ca 1 gang pr måned, hadde tenkt å lage en bestilling på onsdag eller fredag. Du kan sende meg en PM hvis det er noe du trenger, jeg ordner frakt, toll osv.

Endret av Jägermeister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bestilt ein del deler fra Tyskland,spesielt fra car-bock.de men her er det kun VAG deler og de har ikke alle deler.

Hos car-bock betaler man 20€ for opp til 35kg med DHL premium sone2 og da er tollklareringsgebyret som posten tar inkludert i prisen

men man må betale 25% moms på bildeler til staten.

Når du registrere deg hos car-bock.de blir moms til Tyskland fjernet,så om du ikke er registrert må du trekke fra 19% på prisen.

 

I tilegg er det kommet ett annet firma fra Tyskland:Bildeler på nett: kjøp Auto Reservedeler billig til bil på nettet 24 timer på Reservedeler24.co.no

De har fast frakt 200kr til Norge men vett ikke om det er med MVA har heller ikke bestilt herfra enda.

Sitter og tenker på og bestille denne fra de:mellomlyddemper Stock Code: 52 ST av WALKER (21575) billig på nettet - Reservedeler24.co.no

Den er så billig attt eg nesten lurer på om butikken er bløff,er det noen her som har bestilt her?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror prisen på den mellomlyddemperen stemmer, får den til 150kr selv, men i systemet mitt står det at den delen er av middels kvalitet, hehe.

Men jeg er ganske sikker på at man må betale moms når man bestiller derfra, det står jo "exkl. 19% mva" ved prisen, så jeg tror at de regner med at du selv skal betale norsk moms.

Endret av Jägermeister
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller du det først til deg og så sender det videre til de som kjøper?

Her i Norge koster den lyddemperen opp i 3000kr og da er den ikke rustfri eingang,bestilte røret mellom katalysatorene hos skruvat og betalte 752kr da med gratis frakt(mitt første kjøp hos skruvat),da var det rustfritt rør i tilegg,det koster neste 3000kr det også her i Norge hos meca,mekkonomen og bilxtra.

Reknet nesten med det var uten moms,men før stod betingelsene på forsida nå finner eg ikke dette med frakten på siden til reservedeler.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker noe suspekt ut med heile firmaet når de ikke klarer og legge ut betingelsene i tilegg ser det ut som om de har brukt google translate til og oversette de betingelsene som er oppført.

Det siste året har det kommet ein storm av nye selskaper,de fleste er vel seriøse men kan fort skje ting når selskapene er stasjonert i andre land.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ein får ofte det man betaler for,var denne eg ville ha:mellomlyddemper av KLARIUS (210523) billig på nettet - Reservedeler24.co.no

Eller noe i den prisklassen,er også mange forskjelige oppheng til de forskjelige 1.6/16v motorene men den som er avbildet på denne linken er lik den på min.

Ville helst hatt den mellomdemperen til rundt 500kr ferdig levert,må snart ha ny slutt demper eller få sveist feste på den som er på.

Nå kjører eg uten feste på midtre demperen og med rustet feste på sluttdemperen så det er bare ett tidsspørsmål før det ryker men eg har tykk ståltråd på sånn att det ikke går i bakken.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår