Gå til innhold

Gåen bensinpumpe (1998 1.8 Sedan)

Ranger emnet


Trønderpeis

Anbefalte innlegg

Ja da var vi på'n igjen :P

 

Da man kjører som vanlig til jobb om morgenen ville bilen plutselig ikke gi mer gass.

Trillet inn til siden og bilen bare filer og filer, men ingenting skjer.

Tenkte at dette må være enten elektrisk, bensintilførsel eller reg.reim.

Gadd ikke knote, så heiv den inn på nærmeste Mekonomen verksted.

 

Han ringer meg tilbake og meddeler at bensinpumpa mi er gåen.

3400,- for pumpa + arbeid i tillegg. (JEEZ!)

 

Jeg fant den samme pumpa som mekonomen har på sine sider her - Brennstoffpumpe Bensin elektrisk med virveltopp av VDO (E22-041-094Z) billig på nettet - Reservedeler24.co.no

 

Det jeg lurer på er hvor vanskelig det er å bytte selv?

Noen som har erfaringer evt prosedyrer å skjenke en stakkar?

Jeg er ikke helt grønn på DIY og skruing - har også tilgang på grei mekke plass.

 

Takker for hjelp på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke den, men kan bestille. Jeg selger kun nye deler. Bestiller fra utlandet og det tar litt tid, så hvis det haster er det kanskje bedre å kjøpe den i Norge.

 

Javisst ja! Skal ha deg i bakhodet om jeg behøver deler senere. Får du tak i deler til nesten alle bilmerker eller?

Fikk tak i bensinpumpe av en kjenning som nettopp har krasjet sin Passat :P

 

Jeg lurer dog fortsatt på hvor mye stress det er å skifte ut en slik??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ny pumpe installert og bilen maler som før ^^

Var overraskende enkelt på Passat gitt.

 

I bagasje rommet er det et lokk som skjuler pumpen. Noen ledninger og slanger senere var pumpen ut og med en stødig hånd og fokus på å få ledninger og slanger på korrekt startet bilen på første forsøk (Brukte også startgass bare slik at den faktisk skulle starte på første :P).

 

--> Case closed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår