Gå til innhold

Limp mode:Manifold Abs.Pressure Sensor (G71) 1.6/16V/AZD

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Plutselig kjenner eg att bilen drar dårlig og klarer ikke eingang og få den til og spinne i på våt asfalt i 1gir,ikke att eg spinner så mye he he

Men så får eg opp denne koden og lurer på hva dette kan være,eg har hatt av batteriet og coilene på bilen men kan ikke huske og ha holdt på med noe sensorer,rekner med dette er MAP sensoren som sitter på innsugsmanifoilen og den har vel aldri blitt byttet hadde den av for noen måneder siden.

Eg har også VC scope log fra bilen men eg har store problemer med og tyde alle sensorene men kan ta bilde vag com eller sende logenene om noen kan hjelpe meg?.

Måles sensorene på tomgang eller på ett gitt turtall?

Kan også si att det er ein heilt anne lyd i motoren spesielt på høyt turtall den går i tilegg litt ujevnt,eg har bare pirat vag com kabel.

Takke på forhånd for svar:helpme:

 

 

Her er feilkoden?

17563/P1155/004437 - Manifold Abs.Pressure Sensor (G71): Circ. Short to B+ Possible Symptoms

 

 

  • Limp mode

Possible Causes

 

 

  • Connection(s) to/from Manifold Abs.Pressure Sensor faulty
  • Manifold Abs.Pressure Sensor (G71) faulty
  • Pipes/hoses not/wrongly attached

Possible Solutions

 

 

  • Check wiring and connections
  • Check / Replace Manifold Abs.Pressure Sensor (G71)
  • Check pipes and hoses

Special Notes

 

 

  • Someone with this dtc replaced the Boost Pressure Controle Valve (N75) and the dtc disappeared
  • More info about the Manifold Abs.Pressure Sensor (G71) (German language): Geber G71 (Saugrohrdruck) ? T4-Wiki

 

Edit:eg får opp 330mbar på vc scope vett ikke om dette er MAP sensoren,dette er på tomgang.

På 3000rpm er den opp i 700mbar men veldig ustabil og hopper plutselig til 230mbar.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ett annet problem eg kommer ikke inn på 17 instruments modulen for og feilsøke og rekode,har vært inne her tidligere og rekodet den sånn att bremseslitasjelyset ikke lyste.

Nå har eg fått nye klosser og ville recode men det kommer opp att den ikke finner den,har vært inne på den etter eg kodet den sist men nå får eg ikke kontakt med den eg får kontakt med alle andre modulene.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]40152[/ATTACH]

på radiness får eg failed på flere uten att der er noen feilkoder,er dette for det er feil eller for det ikke er sensor på de som det står failed på?

[ATTACH]40153[/ATTACH]

Dette er uten att motoren går

[ATTACH]40154[/ATTACH]

På tomgang

[ATTACH]40155[/ATTACH]

Her går bilen på ca 1800rpm men to av rpm målerene står på 700rpm og 900rpm.

[ATTACH]40156[/ATTACH]

Noen som vett om dette er rette verdier?

 

Nå fekk eg testet 17Instruments kom rett in,merkelig att eg ikke kom inn tidligere innstilingene på vcds lite er de samme som tidligere.

Så skulle eg starte og kjøre til butikken når eg var ferdig med dette og da går bilen nesten heilt fint igjen,eg gjekk over alle ledningene og slangene i motorommet men fant ikke noe som var av eller øydelagt.

Den går fortsatt litt ujevnt på tomgang men det var mye bedre drag enn tidligere selv om det enda mangler litt,feilkoden på MAP blei slettet tidligere og den var ikke kommet tilbake når eg sjekket nå.

post-68654-13804855225883_thumb.jpg

post-68654-13804855225944_thumb.jpg

post-68654-13804855225998_thumb.jpg

post-68654-13804855226044_thumb.jpg

post-68654-13804855226089_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Eg byttet tannreim for 4mnd siden og sjekket den for noen dager siden ser stram og fin ut.

Gasspjeldet har tullet tidligere ved att den ikke reagerte på gasspedal men det blei bra etter eg renset gasspjeldet, når eg renset gasspjeldet tok eg også og renset EGR ventil og røret fra EGR til innsug det såg veldig fint ut.

Hvordan tar eg utgangstest på EGR og går det an og få den til og slippe om den henger eller er det bare og kjøpe ny når dette skjer?,

det går vel ikke an og åpne EGR og demontere den for og rense den.

Takker for svar :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pirat kabel og tilgang til flere håndholdt skannere på jobb men vett ikke hvorda eg tester EGR,rekner ikke med eg får testet dette med pirat kabelen min.

Det vi har på jobb er sånne store skannere for bilverkste den eine er bosch men vett ikke om denne tar utgangstest,såg der låg ein sånn som du har i når du kjører som lagrer log av sensorene mens du kjøre skal se om eg får låne den med meg i morgen.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,begge sondene ble bytte i mars og eg kjøpte NGK sine like de som er orginalt,eg testet også sondene på jobb sammen med EGR og gasspjeldet og alt er i orden.

Skal se om det er lekasje i innsuget i morgen har hørt det kan gi samme kode og symptomer,eg fekk også justert gasspjeld og EGR i dag og da blei akselerasjonen litt bedre men bilen er fotsatt i Sikker modus.

Eg venter også på ny MAP sensor og skal få teste coilene om eg får tid i morgen,har også hørt vanntemratur føleren kan gi samme feil men også den er ny.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ny kode i dag som eg har hatt før 01314 - Engine Control Module: No Communications Possible Causes.

Er mange måneder siden eg hadde denn og eg sjekket da ledningene til og fra ECU.

 

  • CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module faulty
  • Fault(s) stored in Engine Control Module
  • Engine Control Module recently flashed or re-mapped

Possible Solutions

 

 

  • Check CAN-Databus Wiring/Connectors from/to Engine Control Module
  • Check Measuring Value Blocks (MVB)
    • Usually Measuring Value Blocks (MVB) 125+ show the current Communication Status

 

 

01314 - Engine Control Module: Check DTC Memory

 

Possible Causes

 

 

  • Fault(s) stored in Engine Control Module

Possible Solutions

 

 

  • Check Engine Control Module for Fault Codes

Special Notes

 

 

  • Engine Control Module stored a Code which influences other Control Modules Functionality.
  • To clear this Fault Code you will need to correct the Problem in the Engine Control Module first. .

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår