Gå til innhold

Sliter med blinkende glødelampe

Ranger emnet


DanielNOR

Anbefalte innlegg

har slitt med blinkende glødelampe siden jeg skulle bytte pærer i instrumentet og fant ut at glødelampa ikke satt fast i instrumentet, men var en egen løs kabel som skulle festes.

 

koblet til en diagnose test og fikk følgende feilmeldinger.

17978 - engine start blocked by immobilizer. hadde av rattet i går og lodda kontakta som sitter på tenninga, håper det hjelper for den har vært vanskelig å starte noen ganger.

 

00626 - Glow Plug Indicator Light (K29) ( er ikke sikker på om detter er riktig, da jeg bare får opp koden på min uaktiverte utgave av vcds-lite

 

01266 - glow plug relay ? ( er ikke sikker på om detter er riktig, da jeg bare får opp koden på min uaktiverte utgave av vcds-lite)

 

 

hvis glødereleet er det som sitter innafor sikringene, som det står 202 på har jeg prøvd å bytta med min bror sitt, men det sto det 208 på, men fortsatt blinkende lampe. men kanskje jeg skulle prøvd å kjøpe et nytt 202 på eBay.

har også testa alle glødepluggene, og det er lik ohm på de. når bilen var varm gikk det ikke noe strøm gjennom noen, men når jeg koblet bort temp sensoren gikk det over 20 ampere gjennom alle i mange sekunder.

 

så jeg har ingen problemer med å starte nå, det er bare irriterende med den blinkende lampa.

 

fint hvis noen hadde tilgang på alle feilkodene, da jeg ser beskrivelse kun på den første.

tips om hvordan jeg kan aktivere vcds-lite mottas også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal få opp rett koder selv om du har uregistrert vagcom,eg få altid opp kodene og de finner eg på ross tech wiki.

Eg måtte innstalere min pirat kabel på ny i går og du skal ikke registrere pirat kabelen det koster penger og da får du full tilgang til vcds lite med pirat uten reg får du lese av og slette feilkoder + du kan lese av noen av sensorene og fjerne bremseslitasjelyset.

Når du kommer innpå der feilkodden står rykker du copy codes og så åpner du notisblokken og trykker lim inn og Lagre du kan også lime kodene direkte inn her hvor du skriver.

Her er min feilkode fra tidligere,så ser du hvordan de ser ut når du kopierer de.

Koden er beskrevet med to koder :17563(1) P1155 (2),begge disse søker du lett opp på ross tech siden.

 

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Friday, 16 August 2013, 14:23:03.

Control Module Part Number: 036 906 034 BH

Component and/or Version: MARELLI 4MV 5165

Software Coding: 0000000

Work Shop Code: WSC 00795

VCID: 59C50E67D001

2 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 000 - - - Intermittent

- Shareware Version. To Decode all DTCs

17563 P1155 - 000 - Please Register/Activate - Intermitten

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første startsperre koden din er rett,se her er info om koden fra ross tech wiki:

 

17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer [h=4]Possible Symptoms[/h]

  • Engine starting but stalling immediately

[h=4]Possible Causes[/h]

  • Key(s) not matched
  • Instrument Cluster not matched
  • Engine Control Unit (ECU) not matched
  • Engine Control Unit (ECU) Power Supply faulty

[h=4]Possible Solutions[/h]

  • Check for Fault Codes in Immobilizer itself (part of Instrument Cluster in many cars, but separate Immobilizer Control Module in some)
  • Check Immobilizer Measuring Values (usually in Instrument Cluster OR Immobilizer Control Module)
  • Match Key(s)/Instrument Cluster/Engine Control Unit (ECU)
  • Check Engine Control Unit (ECU) Power Supply (Relay)

[h=4]Special Notes[/h]

  • In case of Engine Starting Issues please make sure that you are really experience an Immobilizer related Problem! Even if the Immobilizer engages, the Engine will still start fine but cut out after 2-3 Seconds. If you are NOT experiencing this behavior (e.g. Engine doesn't start at all) your Problem is very likely NOT Immobilizer related.
  • May be stored in Combination with 01176 - Key: Signal too Low in Immobilizer Control Module.
  • If no other immobilizer related fault codes are stored and the immobilizer related meas. blocks are fine except Engine Start not allowed, in rare occasions it helps to try cold-booting the car. Remove both battery cables from the battery. Short the battery cables together (away from the battery) for about 15 seconds. Reconnect the battery. (Example)
  • Low battery voltage (including a faulty battery) may cause Immobilizer system malfunctions and testing should be done only with a known good battery installed.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på vcds lite skal koden vise med tall og med ein bokstav og tall slik som dette:

17978(1) - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570(2) - 000 - - - Intermittent

(1) bare tall og (2) med bokstav begge disse skal komme opp likt som det du ser her.

 

Hva står baud rate på inne i options på vcds lite programmet,gå kontrollpanel og så på enhetsbehandling så finner du com porten du bruker og går inn på egenskaper videre på avanserte instillinger og sett latency timer på 2.

Pirat kabel krever ein del justering for og virke skikkelig,pirat kabelen må være tilkoblet pc for att du skal komme inn på den og endre innstilingene den trenger ikke og være tilkoblet bilen.

På baud rate prøver du først med 9600 vist ikke 4000 og videre ned til den fungerer skikkeligt,for og stille inn baud rete må den være tilkoblet bilen.

Hadde selv store problemmer med og få min pirat kabel til og fungere skikkeligt ofte kom eg ikke inn på flere av modulene og når eg kom inn var det flere av funksjonene som ikke virket.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Friday, 16 August 2013, 11:09:40.

 

 

Chassis Type: 8D - Audi A4 B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,25,35,37,45,55,56,57,67,75,76,77

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: 028-906-021-AHU.LBL

Controller: 028 906 021 GL

Component: 1,9l R4 EDC 00SG 1415

Coding: 00003

Shop #: WSC 06325

VCID: 5FB1207FCE25

4 Faults Found:

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-00 - -

00626 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-10 - Please Register/Activate - Intermittent

01266 - Shareware Version. To Decode all DTCs

31-10 - Please Register/Activate - Intermittent

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

30-00 - Open or Short to Plus

Readiness: N/A

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL

Controller: 8E0 614 111 M

Component: ABS/EDS 5.3 QUATTRO D11

Coding: 0273004134

Shop #: BB 24302

VCID: 28237BA3DBEB

No fault code found.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er innstilinge heilt feil latency er 2-5 og baud 1000-9600 når baud står på 0 stiller den seg automatisk men det fungerer dårlig på noen pirat kabler,eg fekk ikke tilgang til alle funksjoner og fekk ofte opp feilmeldinger etter eg fekk justert det rett virker alt.

Eg måtte justere ein del frem og tilbake og så må du starte dataen på ny hver gang du endrer innstilingene ellers trer de ikke i kraft.

Bare kjekt og kunne hjelpe,håper du får ordnet det :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja om kabelen er feil innstilt klarer den ikke og søke gjenom heile ECU,med ein sånn billig kabel u281 skal du få opp kodene men ingen forklaring på hva koden er og du må da søke deg frem til hva koden betyr på ross tech.com eller legg de ut her så skal eg søke det opp :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greie og lette og bruke,har nesten lik på biltema meiner den koster 300kr.

Vist du først bestiller fra ebay så kjøp ein som er litt bedre koster uansett ikke så mye mer og da får du bedre forklaring på koden og har litt mer funksjoner.

 

Link:VAG ENGINE AIRBAG ABS SCANNER TOOL VW SEAT SKODA AUDI!! COVERS ALL ODB2 CARS | eBay

 

Link2:Professional VS450 VAG CAN OBDII Diagnostic SCAN TOOL for VW/Audis | eBay

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp clear codes stod det på min,Kan slippe moms og toll om du spør selger om og sende som vareprøve eller gave.

Eg spør altid før eg kjøper fra utlandet men er ikke i alle land det går i tyskland må de betale moms for gaver og vareprøver som sendes utenom EU selv om de finnes måter og unngå dette på uansett pleier eg og slippe og betale spesielt på sånne ting som ofte sendes fra asia.

Er også kommet ny nettbutikk,men vett ikke hvordan det er med frakt og toll her:OBD2 Scanner - Buy Best Car Diagnostic Scanner for Sale with Free Shipping - Tmart

 

Eg tror du skal prøve med ein håndholdt skanner evt verksted og få sjekket om den trenger programvare oppdatering eller om noe er galt med relet som gir strøm til ECU.

Håpe att det ikke er ECU for det er ikke billigt og fikse.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, har prøvd å trykke clear codes og de blir sletta fra skjermen men tviler på at de blir sletta fra ecu.

 

har bestilt et gløderele på eBay, så får se hva som skjer da. bruker bilen daglig og den fungerer 100%, glødinga ser ut til å virke også. den gløder lenger om morgenen når det er kaldt og starter med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår