Gå til innhold

Pris på skifte av bremserør + frontrute?

Ranger emnet


Mr Bil

Anbefalte innlegg

Det ble noen tusen i denne EU-kontrollen,gitt. Jeg har igjen å få skiftet bremserør og frontruta. Det var visst en del rust på bremserørene, og jeg vil ha et verksted til å gjøre det for meg. Ruta måtte visst byttes på grunn av en liten bagatell av en steinsprut i synsfeltet. Og hadde uheldigvis bare ansvarsforsikring, som ikke dekker glass... :/

 

Hvor mye koster dette? Er jeg heldig hvis jeg får både bremserørene og frontruta skiftet for under 10.000? Bilen er en Hyundai Elantra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du trenger å bytte ruta??? Det er mange som reparere steinsprut skader...

 

Har du sjekket om det er mye rust på bremserørene???

 

Har ikke sjekket sjøl, nei. Men det var visst en del ifølge verkstedet som gjorde kontrollen. Nok til at de mente de burde skiftes. Kan vanlige verksted fikse steinsprut-skader? Eller kan de, men vil ikke si det for å tjene mest mulig på reperasjoner?

 

Kan jeg kjøpe bremserør på Biltema og bare levere disse til verkstedet for å få det billigere? Eller er det spesielle rør som må brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reparere steinsprutskader i synsfeltet er vel ikke lov selv om noen gjør det,vett om folk som har reparert og klart og slippe unna men vist du har mangelapp vil de nok sjekke om ruta er skiftet eller att det ikke viser.

Reperasjon av steinsprut vil ikke få steinspruten til og ikke vise om du sjekker ruten vil du se om den er reparert,egentlig skal ikke de reparere steinsprutskade i synsfeltet og om du finner noen som gjør det vil eg tro att dette ikke blir tatt på forsikring men ut av egen lomme og uten noen garanti det er også ein liten risiko att ruten sprekker når de reparere den.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår